Nu har Anebyhus äntligen hört av sig. Självaste VD ringde advokaten förra veckan. Han sa att han inte mottagit några mail eller brev. Bullshit, säger jag. Brev som skickats var addreserade till honom. Han säger att han skall upp till Värmland i Augusti och vill komma och göra en besiktning??!! Stämningspappren från advokaten var färdiga att skickas, vi hade fått kopia på allt för att läsa igenom och godkänna. Vad han tror att han skall göra vet jag inte. Min KA säger att han aldrig har hört eller varit med om nåt liknande. Det har nu gått drygt 10 månader sedan besiktningen och vi kommer inte att gå med på nån kompromiss. Anebyhus hade 2 månader på sig att fixa felen och klarar de inte det, får Anebyhus ta konsekvenserna.

Vad tror ni om att självaste VDn kommer.

Ytterligare förhalning. Han kommer att "tyvärr" bli försenad ett par dagar, och en dag till och till imorgon e.m. Sedan var han tyvärr tvungen att åka hem, men om 3 veckor skall han dit igen osv.

Att en VD i ett så stort företag inte får post som är adresserad till honom kan iofs. vara sant, OM han givit instruktioner om att post med sådant innehåll inte skall komma fram. Annars är det helt otänkbart.

Jag kan nämna som en jämförelse, jag hade lite problem med en fönsterleverans från Elitfönster. Jag fick tag i VD. Och inom 4 timmar så hade lev. tiden minskat från 6 veckor till 4 dygn (de ställde om sin produktion, även hos en underlev. för att tillverka ett fönster åt mig). Grundfelet var att de efter en ursprunglig lev. tid på 15 veckor hade missat att tillverka ett fönster. Som de ville ha ytterligare 6 veckor att göra, detta gällde fönster i standardsortimentet. Det hade givetvis varit bättre om detta hade gått att ordna utan att dra upp det till VD nivå, men ett företag som visar att de kan när det verkligen gäller uppskattar jag. Så jag rekommenderar dem gärna.

Redigerat:
Kör stämningen ändå. Du kan alltid dra tillbaka den om ni kommer överens. Precis som Hempularen skriver så är det nog tyvärr bara förhalning. Klart att han är informerad om ditt ärende.
Bättre att ha en tumme i ögat på VD:n om han nu mot förmodan skulle dyka upp.

/Calle

Om du väljer att köra stämmingen så tycker jag du skall meddela VD'n att du gör det och varför. Å andra sidan kan det vara så att de nu vill fixa problemen. Svårt val...

Hur lång tid dröjer det innan VD'n kommer?

/N

Niblom.

Han kommer den 11 augusti. Tror också på fortsatt förhalning. Det med att skicka stämningen ända skall jag ta upp med min advokat. Det jag inte fattar är vad han tror han skall kunna göra. Det som står i besiktningsprotokollet gäller ju. Han kan inte ändra på det. Eller hur.

Vårt problem är att Anebyhus inte tar bort spärrförbindelsen på byggkrediten som gör att banken inte kan ge oss ett vanligt lån. Vi betalar idag bara räntan och ingen amortering. Och nu efter snart 1 år kommer inte jag gå med på nån enkel lösning som VDn kommer med. Om han alls kommer.

Ingen rolig histora det här inte. Vad säger besiktningsprotokollet?

11 Augusti är ganska långt fram i tiden när man väntat så länge. Jag hade nog kollat med advokaten för att se vad han tycker. Advokaten kanske kan påpeka att de bör skynda sig lite?

Besiktningsprotokollet säger bla att ena väggen på garaget är felaktig då det på ena sidan är 42 lockpanel men bara 40 på andra. Detta gör att hörnen inte passar och ser fult och konstigt ut. Det är inte bara så att det jag kan spicka dit två panel så är det bra, nej, hela väggen måste göras om för att det skall bli perfekt. Det andra stora felet är att runt två smala fönster på kortsidan av huset ser panelen helt sjuk ut. Samma här, hela väggen måste göras om. Det är också varor som inte kommit. I protokollet är det också angivet ett datum när felen skulle va avhjälpta. Så de kan inte komma nu och tro att jag går med på att felen tas om hand hursomhelst.

hempularen skrev:
Jag kan nämna som en jämförelse, jag hade lite problem med en fönsterleverans från Elitfönster. Jag fick tag i VD. Och inom 4 timmar så hade lev. tiden minskat från 6 veckor till 4 dygn (de ställde om sin produktion, även hos en underlev. för att tillverka ett fönster åt mig). Grundfelet var att de efter en ursprunglig lev. tid på 15 veckor hade missat att tillverka ett fönster. Som de ville ha ytterligare 6 veckor att göra, detta gällde fönster i standardsortimentet. Det hade givetvis varit bättre om detta hade gått att ordna utan att dra upp det till VD nivå, men ett företag som visar att de kan när det verkligen gäller uppskattar jag. Så jag rekommenderar dem gärna.
Lite intressant och kul att läsa, för vi var med om en liknande händelse med Elitfönster, men då var "bara" försäljningschefen inblandad. Han löste problemet på ett liknande sätt som för dig och vi blev mycket nöjda.
Så jag rekommenderar dem (också) gärna.

Jag skummade igenom dessa tre sidor lite snabbt så kanske har missat det!

Men pröva att investera i en AMA, AB samt BBR då har du lite att läsa på och får lite mer kött på benen, dom kostar några tusenlappar men i din sits är det ju bara småpengar!

Det är väldigt svårt för mig att veta hur jag ska hjälpa dig när jag inte har sett dina handlingar och kontrakt.

Sluta posta brev och använd mailen så har du bevis på allt!

MVH och Lycka till!

P.S Ajabaja att bygga in blött material!!!!!!!

Hur har det gått för er. Har det dykt upp någon VD än? Jag lider med er och hoppas att det på något sätt löser sig för er till slut.

hoppas de konkar!

Hej.

Hur gick besöket? Kan bara säga att Anebyhus har gått bort för oss också.

VD kom och kollade på huset och håll med om att det inte såg snyggt ut. Sluttade med att vi fick ett erbjudande om kredit på sista fakturan. Advokaten tyckte vi borde ta erbjudandet.

Nöjd er jag absolut inte men nu är det åtminstone över. Inga mer telefoner, mail och brev som aldrig besvaras. Skall jag bygga igjen gör jag allt själv!!

Stod de för sista fakturan eller fick ni ta den som lån (kredit)?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.