3 514 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Prisvärt NF 1-Plans hus ?
Hej..
Vi har nu kollat runt en hel del på dom flesta hus leverantörer, Men det känns väldigt svårt att veta vad man får för pengarna vi är ute efter ett prisvärt NF hus med bra kvalitet,
Dom vi fastnat för är FH Domherren, FH Lövsångaren, Värsåsvillan Ekebo, Myresjöhus Lillahergården, Eksjöhus Tallåsen, Då alla dessa har den planlösnigen och utsendet vi är ute efter, Men vilket är egentligen mest hus för pengarna? är det stor kvalitet skillnad mellan dessa hus företag?
Vi har bokat en tomt som går på 495,000:- Ink VA
Vi vill helst inte överskrida 2,5Mill i totalkostnad, tror ni detta är möjligt eller skall man vänta eller bygga 1,5 plan med oinredd övervåning.
Tacksam för svar och synpunkter
Mvh Fredrik
Vi har nu kollat runt en hel del på dom flesta hus leverantörer, Men det känns väldigt svårt att veta vad man får för pengarna vi är ute efter ett prisvärt NF hus med bra kvalitet,
Dom vi fastnat för är FH Domherren, FH Lövsångaren, Värsåsvillan Ekebo, Myresjöhus Lillahergården, Eksjöhus Tallåsen, Då alla dessa har den planlösnigen och utsendet vi är ute efter, Men vilket är egentligen mest hus för pengarna? är det stor kvalitet skillnad mellan dessa hus företag?
Vi har bokat en tomt som går på 495,000:- Ink VA
Vi vill helst inte överskrida 2,5Mill i totalkostnad, tror ni detta är möjligt eller skall man vänta eller bygga 1,5 plan med oinredd övervåning.
Tacksam för svar och synpunkter
Mvh Fredrik
Jo kollat lite på Björkliden innan.
Men tycker dom blir lite i minsta laget.
Vill gärna komma upp i 130-140 kvm
Sedan gillar jag planlösnigen bätttre i dom andra husen jag nämnde.
Mvh Fredrik
Men tycker dom blir lite i minsta laget.
Vill gärna komma upp i 130-140 kvm
Sedan gillar jag planlösnigen bätttre i dom andra husen jag nämnde.
Mvh Fredrik
Mjöbäcksvillan har ju sitt Björkåsen som är ganska likt Lövsångaren och Domherren. Björkåsen är ett av de två vissningshusen Mjöbäcksvillan har på Husknuten i Göteborg så det huset kan ni ju åka och kika på om ni har lust. Sen kan ni ju kolla vad ni gillar Onsalavillan 1133 S som på deras hemsida kostar 1.826.000:- vet ej var priset gäller men det var total entreprenad.
Freddan 82: vårat björklidenhus blir ca 190 kvm och vi har ändrat istort sett hela planlösningen. VI har valt ett listig björklidens största enplanshus , gjort om hela planlösningen så vi har fått med öppen planlösning (20000:- extra)
+ lagt till för att få en oinredd övervåning (20000
extra.
Vi är mkt nöjda tycker man får mycket för pengarna med björkliden bra leverantörer av kök/badrum, kakel/klineker samt parkett mm.
+ lagt till för att få en oinredd övervåning (20000
Vi är mkt nöjda tycker man får mycket för pengarna med björkliden bra leverantörer av kök/badrum, kakel/klineker samt parkett mm.
Tack för tipset på Mjöbäcksvillan det såg oxå fint ut.
Men Onsala hade inte riktigt den planlösnigen eller desigen vi är ute efter.
Sedan ang björkliden så vill vi hällst ha allt på ett plan det ni har måste ju bli ett 1,5 plans hus, jag tror att jag skall kunna klara min budget med ett 1-plans hus.
Va har nog tänkt att göra Grunden själva då jag har lite kontakter på sådant.
Det jag var mest intreserad av är att höra vad det kan vara för kvalitetskillnader på de olika hus jag föreslåt.
Mvh Fredrik
Men Onsala hade inte riktigt den planlösnigen eller desigen vi är ute efter.
Sedan ang björkliden så vill vi hällst ha allt på ett plan det ni har måste ju bli ett 1,5 plans hus, jag tror att jag skall kunna klara min budget med ett 1-plans hus.
Va har nog tänkt att göra Grunden själva då jag har lite kontakter på sådant.
Det jag var mest intreserad av är att höra vad det kan vara för kvalitetskillnader på de olika hus jag föreslåt.
Mvh Fredrik
Björkliden har ett nytt hus, Villa Vinkel som är 139 kvm om jag inte minns fel. Vi är inne på det, men eventuellt förlängt för att få större vardagsrum och kök. Har också valt bort Björklidenhus tidigare för att de haft för små enplanare men stötte av en händelse på detta på husmässan för några veckor sedan 
Finns numera på deras hemsida! 1 815 000 nyckelfärdigt kan tilläggas, men med lite trist standard.
Om du menar att du vill ha hus inkl grund för 2 miljoner så är det nog svårt med både Eksjöhus och Myresjöhus vad jag erfarar...
Finns numera på deras hemsida! 1 815 000 nyckelfärdigt kan tilläggas, men med lite trist standard.
Om du menar att du vill ha hus inkl grund för 2 miljoner så är det nog svårt med både Eksjöhus och Myresjöhus vad jag erfarar...
Om ni funderar på Eksjöhus så har de i sin Egnahemsserie ett hus som heter Lyckan. Jag vet inte något pris men det borde bli betydligt billigare än deras kataloghus.
http://www.eksjohus.se/Vara-husmodeller/EgnaHemshus/1-plan/Lyckan-Vinkel.aspx
Det finns ju även i en "öppen planlösning:
http://www.eksjohus.se/Vara-husmodeller/EgnaHemshus/1-plan/Lyckan-Funkis.aspx
http://www.eksjohus.se/Vara-husmodeller/EgnaHemshus/1-plan/Lyckan-Vinkel.aspx
Det finns ju även i en "öppen planlösning:
http://www.eksjohus.se/Vara-husmodeller/EgnaHemshus/1-plan/Lyckan-Funkis.aspx
Medlem
· Västragötaland
· 194 inlägg
Lyckan funkis= ca 1.8-1.9 mkr
Tackar för tipsen.
Eksjöhuset så ganska bra ut lite osäker på köket bara,
Kul att även björkliden kommer med lite nya hus dock tror jag inte den blir så bra på våran tomt,
Lutar nog faktiskt åt Domherren från fiskarheden för tillfället men då att göra grund och lite målning och sådant själv.
Ja fick offert från fiskarheden på standard domherre och garage med alla åtaganden 1,98 Mil men då hade han offererat 285 tkr för grunden den tror ja att vi kan göra för ca 180 enligt mina beräkningar!
Tomten skrev vi på i fredags så den gick på 495tkr ink VA så jag hoppas att ja kan landa på 2,5 Mil totalt
Eksjöhuset så ganska bra ut lite osäker på köket bara,
Kul att även björkliden kommer med lite nya hus dock tror jag inte den blir så bra på våran tomt,
Lutar nog faktiskt åt Domherren från fiskarheden för tillfället men då att göra grund och lite målning och sådant själv.
Ja fick offert från fiskarheden på standard domherre och garage med alla åtaganden 1,98 Mil men då hade han offererat 285 tkr för grunden den tror ja att vi kan göra för ca 180 enligt mina beräkningar!
Tomten skrev vi på i fredags så den gick på 495tkr ink VA så jag hoppas att ja kan landa på 2,5 Mil totalt
Skönt att ha kontakter för grundläggning, där kan man ju spara in en hacka!
Vi fick pris på Lyckan över 2 miljoner... Minns inte exakt hur mycket för det var mest Trend vi var intresserade av. Men det kan ju vara dyrare här i Stockholm och dessutom verkade säljaren salta priserna lite...
Vi fick pris på Lyckan över 2 miljoner... Minns inte exakt hur mycket för det var mest Trend vi var intresserade av. Men det kan ju vara dyrare här i Stockholm och dessutom verkade säljaren salta priserna lite...
Mm vill helst ha kök/vardagsrum lite avskilt.
Skall se om jag inte kan ta och kontakta säljaren på FH någon dag och kolla lite närmare det är säkert alltid nått mer som tillkommer till huset!
Skall se om jag inte kan ta och kontakta säljaren på FH någon dag och kolla lite närmare det är säkert alltid nått mer som tillkommer till huset!
Klicka här för att svara