kashieda
kashieda: Tack, ser mycket rimligt ut.
2 svar · 1,8k läst
·
N
nochl: [citat] Det verkar kunna stämma. Står att de är ofarliga för huset och att de dras till lukten av färskt trä. Inte så konstigt då jag bygger för fullt och precis lagt in 100kvm trägolv.
2 svar · 3,4k läst
·
B
Bjober: [citat] Vi behöll allt vi ville. Ersättningen vi fick villkorade ingenting sådant igentligen. Vi fick ersättning för förstört lösöre och för att tömma lokalen. Edit. Omformulerar lite. Vi sparade en hel del. Mycket var sådant som gick att rengöra och var acceptabelt att hantera i verkstadsmiljö. Men visst luktar det brand av grejerna.
61 svar · 7,2k läst
J
jonaserik: Stor skillnad på byggradon och markradon , det måste klarställas innan någon åtgärd vidtas.
11 svar · 2,2k läst
Cancerman_777
Cancerman_777: [citat] Jag beklagar förlusten. Ja, och kolla någon gång per månad räcker. Och som sagt...hygrometer. Finns billigt på Clas Ohlsson, biltema och Kjell. En väderstation funkar hur bra som helst att köra. En med trådlösa givare så kan du avläsa den utan att behöva gå upp på vinden.
33 svar · 8,0k läst
P
Pistvakt: Stugan flyttades för 6-7år sedan från ett skogsskifte till strandtomt vid havet, och hela stugan målades då med modern färg (ej "plastfärg"), och det är bara insidan på östra väggen som vetter mot havet som drabbas så jag ser inte färgen som en förklaring...
15 svar · 4,9k läst
·
Nattisch
Nattisch: [citat] Kontaktat dem o Anticimex. Första vändan sa de " hör får du ett pulver" Nu kommer Anticimex komma ut för vi har konstaterat att de byggt bo i väggen
76 svar · 29,7k läst
·
imported_Benno
imported_Benno: [citat] Cigarrettmärket Kent hade filter av blå asbest på 50-talet. Gasmasker hade asbestfilter, för att nämna ett par områden. För övrigt är asbest ett utmärkt filtertmaterial tills hälsofaran uppmärksammats tillräckligt utbrett. Att de som jobbade med det blev sjuka har ju varit känt sedan antiken.
19 svar · 3,7k läst
·
G
gustav89: Ja satte bara upp gips, ganska säker på att de är gamla fuktskador, ska renovera intilliggande badrum nu så då öppnas de upp lite mer så får vi väl inspektera... :)
25 svar · 14,8k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Luftrörelser, eller brist på personlig rörelse.;) [citat] Är det säg 30 grader ute känns 24 inne kallt. Allt är relativt. I Sverige försöker vi kyla ner sovrummet till kanske 17 grader. I varma länder kanske ner till 25. Ändå upplevs det senare som kallare. Välkommen hit!
3 svar · 829 läst
E
erimos: [citat] Japp, men mina försök hittills har varit rätt meningslösa då jag måste nog ta mig in i utrymmet på något sätt. Men jag är ju inte jättesugen på att börja ta upp hål i grundmuren...
6 svar · 2,3k läst
·
R
Renoveringssugen: Ska tilläggas att det inte verkar vara någon röta när vi känner med en kniv.
1 svar · 1,4k läst
·
H
hmstrand: Nix ingen behandling på skivorna. Nu har jag vädrat riktigt rejält en vecka och tycker att lukten har avtagit. Känns lite lugnare.
2 svar · 3,1k läst
@
@ndreas: [citat] Inte lönt att argumentera med vissa typer av människor. På det ämnet kan jag tipsa om RAW WATER! [MEDIA=youtube]Tsn-wzT8iVo[/MEDIA] (YouTube) Fungera särskilt över de båda personerna som intervjuats och deras kvalifikationer. Tror någon att mannen i fråga skulle kunna låta sig bli övertygad av kvinnan..... Hon som faktiskt har koll (iaf enligt mig)... :crysmile:
114 svar · 87,3k läst
·
Mattias Andreasson
Mattias Andreasson: [citat] Tvål
11 svar · 4,1k läst
K
Köpahusochkaninget: Tack för era svar! Vi hoppade på och har lagt några bud på huset. Tydligen så var hela huset krypgrund. Jag har pratat med besiktningsmannen och han hade haft en liten kamera genom alla ventiler (lucka saknades) och tagit bilder i grunden som enligt honom såg väldigt fin ut, utan angrepp osv. Den fanns även plast på marken som var hel. Jag frågade om mögel och han sa att han absolut
18 svar · 10,8k läst
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Bara nyfiken. Vad skall saneras? Staffans
5 svar · 4,5k läst
harry73
harry73: Lägg upp besiktningsprotokollet här, då finns det säkert fler som tittar på det
3 svar · 1,1k läst
H
Hella1: Läste om brandfarliga aluminiumtapeter och annat. Med sånt kan värdet halveras. Det kommer dock aldrig ned till 100.
4 svar · 3,8k läst
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Ja, precis så! TS fick raskt veta att hennes oro var helt obefogad. Men se, det passade inte, eftersom det var förklaringar om hur proffsen gör, som efterfrågades. Staffans
34 svar · 2,5k läst
S
sepani: [citat] lukten har tro det eller ej i stort försvunnit på några dagar efter det torkat ur.
7 svar · 2,8k läst
·
H
_hemmasnickaren: ta en övergripande koll på hela undertaket, Finns det inget mer angrepp så ta bort det med lite marginal runt omkring. Se till att taket inte läcker. Så borde du kunna känna dig lugn. Själv så kollar jag mitt gamla hus vind och krypgrund 2 gånger per år. Efter jag var med om hussvampsskada i ett annat hus än det jag bor i . Det första jag gjorde efter det här var att fixat på huset
8 svar · 5,8k läst
·
G
goenalle: Om någon hittar den här tråden i framtiden så var det skador från myror. Troligen svartglänsande trämyra.
4 svar · 3,9k läst
·
H
HEM2121: [citat] Du svarar på mitt inlägg men det har inget som helst med mitt inlägg att göra. Har du svarat fel person?
82 svar · 29,9k läst
PeterFalun
PeterFalun: [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/radon-baettre-ventilation.412461/page-2#post-4161985
13 svar · 4,6k läst
Nageek
Nageek: [citat] https://www.granngarden.se/myrmedel-myrr-extra Jag tror att det är den här
31 svar · 60,6k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Gör ingenting. Staffans
1 svar · 2,5k läst
Docno
Docno: Har följt flera trådar om blåbetong och radon i hus. Det råder inga tvivel om att radon är farligt vid långvarig exponering och att risken är betydligt högre för rökare. Det talas om 500 dödsfall per år som kan kopplas till radon. Om jag förstått rätt så byggdes många hus i det s.k. miljonprogrammet av radon och även hus i närheten av företag som tillverkade blåbetong
0 svar · 1,3k läst
Jonatan79
Jonatan79: Behöver inte vara någon stor sak, men det behövs fler bilder för att förstå helheten. Bilder utifrån och beskrivning av själva taket och gundkonstruktionen.
1 svar · 1,3k läst
·
Krille-72
Krille-72: [citat] Det är som sagt en väldigt vanlig syn i många av våra källare idag.
3 svar · 3,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.