Hej!

jag o min sambo har förälskat oss i ett hus och har fått nu fått ta del av besiktningsprotokollet, till vår besvikelse...Det synes vara en del problematik med fukt i krypgrunden och i dessvärre även i bärande delar. Även mindre fult i vinden noterades. Vi är helt okunniga i detta och vet inte om det är saker som kan åtgärdas med relativt enkla medel? Vi kommer ha en del pengar över från fsg så 100-200tkr kan med enkelhet läggas för att få bukt på detta (om det nu räcker?). Eller är det bara helt enkelt är att avstå? Jag bifogar noteringarna från besiktningsmannen så ni kan göra en egen bedömning. Huset är fö byggt 1930.

Fuktindikator visar hög fuktighet på träbjälke och stolpar i krypgrund under besiktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av missfärgad träregel i krypgrund med fuktmätare som visar hög fuktprocent. Undersida av ett vindstak med synliga fuktfläckar samt en fuktmätare som visar en hög fuktighetsnivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Behöver inte vara någon stor sak, men det behövs fler bilder för att förstå helheten. Bilder utifrån och beskrivning av själva taket och gundkonstruktionen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.