Pasjostrom
Pasjostrom: Det skulle kunna vara intorkat blod, kanske någon som blivit styckmördad :surprised: Säg inget till frugan bara :rofl:
5 svar · 1,5k läst
·
E
Ester99: Tack, hoppas på det. Hantverkaren påstod att de var porösa eller svåra att få bort så de satte nya plattor över dem.
2 svar · 1,4k läst
·
K
kanonkula: Vad säger din hyresgivare? Är det en brf ta upp det på möte om andra känt samma? Hade det varit mitt hus hade jag tagit dit Anticimex, både ovk och besiktning. Jag antar du kollat så andra också känner lukten?
26 svar · 3,5k läst
·
Fransissan
Fransissan: [citat] Tack nu är jag mer insatt⭐️
4 svar · 1,8k läst
·
P
PGu: [citat] Det har du säkert rätt i, tyvärr så verkar inte kommunen ha koll på vilka regler som gäller och vem som har ansvar. Efter branden så fungerar inte anläggningen, trots detta så eldar de. Röken kommer nu via öppna dörrar samt via en fläkt på taket som förmodligen hör till ventilationen. Med tanke på detta så är nog risken hög att räddningstjänsten får besöka dem en
13 svar · 3,1k läst
·
A
annabanana: I förmiddags var jag här ute igen. Fångade nu marodören på bild, och mycket riktigt - en hästmyra. Tack för er hjälp!
5 svar · 1,3k läst
·
L
Lars Ryden1: Hej, Jag har tidigare frågat er om mögelutfällning i min knuttimrade gäststuga. https://www.byggahus.se/forum/threads/invaendigt-moegel-i-timmerhus.422188/ Jag har funderat vidare och undrar om det är några av er som är pålästa om ”fuktiga luftens fysik” som kan kommentera till vad jag har kommit ram till: Se bif bild! Problemen uppstår på insidan av ”anläggningsytor” mellan
0 svar · 555 läst
·
H
Hskis: Toppen, tar och gör ett försök där med. Tack för tipset!
4 svar · 1,9k läst
·
C
CLBJ: Hej, Bild ger inte mycket info utan blir mest små skuggor. För att ge en beskrivning så är det som svarta skäggstrån av ungefär 1 - 2 mm längd relativt glest placerade. Drar jag med handen så bryts de av. /Claes
2 svar · 995 läst
E
Eva777: [citat] tyckte den mörka liknade den du hade på bilden. Man läser att de kan komma med hem gm en pizzakartong etc. hoppas det inte är en sån men det var ganska likt med den där ljusare bruna delen på ena änden, långa spröt etc
10 svar · 28,7k läst
·
B
badano: Tack nu googlat på humlemott Och det stämmer, vi hittade död humla där, så när är det bara rensa.
2 svar · 2,4k läst
·
C
Christian Östberg: Utan att veta hur stort utrymmet är där du har problem så verkar det ju vara en ganska specifik luktkälla som du skulle behöva avlägsna. Jag har haft problem i en sjöbod som är ca 12 kvm stor. Testade en ny produkt nyligen med förvånansvärt bra resultat. En luktduk som drar till sig dålig lukt och tar bort den. Scentismell heter duken. Jag la ut två små dukar i Boden och lukten
7 svar · 1,4k läst
·
T
TreeView: [citat] Håll i hatten nu, citat; ”Några insekter har hittats även i lägenheten, samma skadedjur finns i soprummet”. Så utifrån detta kan vi nog konstatera tre saker; 1. Insekten fanns inomhus 2. Han bor ej på landet 3. Tråkigt att inte kunna ställa en fråga utan att bli kallad korkad
14 svar · 8,7k läst
·
H
Håll höger: Hej. Mitt hus står på en krypgrund. Sen har förra ägaren byggt om altanen till ett inglasat uterum. Detta har medfört att jag nu har 2 krypgrunder som är skilda åt via en luckdörr. Min fråga är om det fungerar att använda en Sunwind minivent https://www.sunwind.se/product/show/?id=1749&MiniVent-med-separat-solcell,-Svart för att hålla borta fukten från den nya (lilla ca 20kvm)
0 svar · 1,3k läst
G
Gegert: [citat] [citat] Då är nog gåtan löst till slut. Finns ju ett n kanske två, tre bokstäver före berg och då ligger ju Sundbyberg bra till. Dessutom så ser ju typsnittet onekligen väldigt lika ut med den som du länkade till. Tack för alla svar iallafall :D [bild]
23 svar · 4,3k läst
·
A
Abies koreana: [citat] Du har blivit lurad, det där är konspirationsteorier. Var källkritisk och ta ansvar för vad du sprider vidare.
34 svar · 56,2k läst
·
S
Sawsan: [citat] Då vet jag det,tack för svar.
2 svar · 1,8k läst
·
R
ruaa6221: Hej. Nyfiken på hur det gått för dig. Funkade det bra med epoxin? Vi är i samma läge som dig med en sommarstuga där mattlimmet förtvålats och där det luktar riktigt kemiskt. Golvfirman vi kontaktat vill lägga vanlig våtrumsduk under klinkers men jag litar inte riktigt på att inte lukten då kommer att vandra igenom. /Åsa
67 svar · 14,9k läst
·
Krille-72
Krille-72: [citat] Tjeena! Misstänker att ni vill inreda så ljudet studsar så lite som möjligt? Jag vet inte vad du har för plånbok och mål? Men jag utgår från att du vill hitta en billig lösning. Som du säkert känner till bättre än jag så studsar ljudvågor omkring. Dessa studsningar vill du minimera. Jag har varit i en lokal där dom limmat upp äggkartonger i tak och på väggar. Fungerade
1 svar · 1,4k läst
·
N
Nyfiknast: Googla på "magnetfält och hälsorisker" och ladda ner PDF filen och läs. Är 20 sidor med bra info. Hittills har ingen lyckats bevisa att magnetfält är farliga utan man utgår ifrån försiktighetsprincipen, dvs man har tagit fram gränsvärden och riktlinjer ifall ifall för det man inte vet. Men under 30år finns det ingen som lyckats få fram någon konkret fakta utan det man kommit fram
5 svar · 1,5k läst
Stefan N
Stefan N: Det är en källare, inte tänkt att bo där då blir det så. Har du utreglade väggar så skulle jag börja kolla lite mer där.
1 svar · 1,3k läst
J
jesper---: Valfri P3 gummimask. Fungerande lungor betalar i längden.
5 svar · 3,2k läst
bogani
bogani: [citat] Okej! Om jag lägger nytt spån på det gamla undergolvet, är det ok att ersätta den gamla svarta pappen med grålumpapp? Dvs brädundergolv-grålumppapp-golvspån. Eventuellt ytterligare ett lager grålumpapp sen nytt furugolv?
5 svar · 1,3k läst
·
L
LabanW: Efter att grannen borrade för jordvärme minskade radonet till 16-20 med öppet borrhål. Sedan med borrhålet under en plattgång ökade det till det gamla värdet på 400-550. Borrhålet är ca 15m från mitt hus.
39 svar · 21,8k läst
D
Dimitris76: [citat] Som tur hade vi båda två andningsskydd. Men klådan på huden var obehaglig ändå. Tack för svaren!
4 svar · 1,8k läst
·
jeanette Svanfjord
jeanette Svanfjord: [citat] Jag har samma problem som er,stickande tjock luft i lägenheten,hyresvärden blev ålagd av miljöförv att rensa ventilationen i hela huset men problemen kvarstår,bostadshuset är byggt 1934,här är nog allvarliga fel i konstuktionen,fler grannar är drabbade.Jag orkar onte mer söker ny lägenhet.
25 svar · 3,4k läst
Docno
Docno: ”Det finns olika klassificeringar (lågstrålande 0,25 – 0,45 μSv/h, medelstrålande 0,5 – 0,8 μSv/h och högstrålande blåbetong 0,85 – 1,25 μSv/h). För nyproduktion gäller det nya gränsvärdet för byggmaterial 0,30 Sv/h.” https://aliciaedelman.se/wp-content/uploads/2020/01/3c6ca01529defac1b6e6de55c7e237a0_Korttidsmätning%20Gråhundsvägen%2026.pdf.pdf Vet dock inte varifrån
2 svar · 1,4k läst
Tweety1985
Tweety1985: I mitt fall var det en syrsa/vårtbitare faktiskt
8 svar · 11,4k läst
·
Viktor.J
Viktor.J: Ser ut som slaggsten
19 svar · 6,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.