Krille-72 Krille-72 skrev:
”Jag tycker inte det har hänt något konstigt mellan mig och försäkringsbolaget, men jag förstår vad du menar. Jag var bara ute efter lite erfarenhet från sådant här som jag som tur är aldrig tidigare har upplevt. Du är en av dem som gett mig lite kött på benen,så jag tycker det är synd att du nu tror att jag är en envis gubbstrutt. Jag har varit med om betydligt värre saker i livet än detta, så det med öppet sinne är det inga problem med.
Jag vet att trådar i det här forumet ballar ur efter ett tag och särskilt på Fredagar, så jag tackar för samtalet”

Jag får be om ursäkt. Jag trodde en envis gubbstrutt kunde läsa sarkasmen mellan raderna. Men icke.:rofl:

Skämt åsido. Jag känner inte dig och du känner inte mig. Försöker faktiskt hjälpa dig utifrån den ca 20 åriga erfarenheten jag har från försäkringsskador.
Utifrån det du skrev om samlande och sparande så drog jag paralleller till andra människor jag stött på i liknande situationer. Därför försökte jag också ödmjukt förklara att saker kan ha olika värde för dom som äger sakerna och för dom som ska värdera sakerna. Det viktiga är att man förstår och respekterar varandra och hittar en väg framåt.

Som jag skrev tidigare. Kräv att tex. Ocab hjälper dig att sortera det du vill spara. Men räkna med att du får sanera saker med begränsat värde själv.

Ber om ursäkt för uttrycket ”gubbstrutt”

Trevlig kväll!
Med tack för samtalet menade jag inte dig. Jag menade att jag tackade alla, men uttryckte mig kanske konstigt

J Johnsson 56 skrev:
Kunde ni behålla något av grejerna, eller kastades allt ?
Vi behöll allt vi ville.
Ersättningen vi fick villkorade ingenting sådant igentligen. Vi fick ersättning för förstört lösöre och för att tömma lokalen.

Edit. Omformulerar lite. Vi sparade en hel del. Mycket var sådant som gick att rengöra och var acceptabelt att hantera i verkstadsmiljö. Men visst luktar det brand av grejerna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.