Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt hobbyprojekt fortskrider. Nu spacklar, men framförallt slipar jag gipsskiveskarvar! Ett riktigt Sisyfosjobb! Det verkar bara bli mer och mer slipande. Projektet är ett rum på tjugo kvadrat med full takhöjd så det är gipsskarvar ovanför huvudet också. Nu har jag spacklat det mesta två gånger. De väggskarvar som består av försänkta kanter tycker jag blir ganska bra. De snedfasade takgipsskivorna däremot, är en annan femma. Hur brett bör jag spackla det sista lagret för att det skall se bra ut när det är färdigmålat? Dessutom, är det någon mening att hyra någon typ av slipmaskin för att om möjligt snabba på, men framförallt få ett bättre resultat på takskarvarna?
Staffan
Redigerat:
Förutsättningen är ju, som du nämner, att de monteras i ett snyggt/symmetriskt mönster...uitfrån den lilla bilden så ser det inte ut att det är gjort så.R RoBo skrev:
Är det tänkt att målas direkt på detta? Hur stort är det? Kanske kan underlätta genom att lägga på en "easy cover" (eller vad de nu kan heta) innan om det ska målas?
Ett hus utan slipmaskin är som ett hem utan böcker. Det går väl till nöds, men det blir torftigt...
Köp en bättre beg excenterslip, så upptäcker du snart hur mycket den går att använda till.
Att sandpappra väggar och tak däremot, för hand... näääää
Köp en bättre beg excenterslip, så upptäcker du snart hur mycket den går att använda till.
Att sandpappra väggar och tak däremot, för hand... näääää
Klicka här för att svara