hej
Har fräst bort gammal plastfärg och tunnputsat om ett rum i källaren, samtidigt har jag också byggt in några ventilationsrör i ’gipskanaler’. Nu är nästa steg målning.
Jag har snyggat till kanterna mellan gipskanalerna och de putsade väggarna och taket med fog (acryl deco). Jag börjar nu oroa mig för att silikatfärgen inte kommer att fästa på fogen. (Enligt färghandlaren skulle detta inte vara nått problem...)
Men när jag tänker och läser själv, så undrar jag hur färgen ska kunna fästa!
Vad säger ni, behöver jag oroa mig?
(En lösning är ju att jag målar gipset och fogen med en plastfärg i samma kulör... men det känns lite omständigt)
Hälsningar
E
Har fräst bort gammal plastfärg och tunnputsat om ett rum i källaren, samtidigt har jag också byggt in några ventilationsrör i ’gipskanaler’. Nu är nästa steg målning.
Jag har snyggat till kanterna mellan gipskanalerna och de putsade väggarna och taket med fog (acryl deco). Jag börjar nu oroa mig för att silikatfärgen inte kommer att fästa på fogen. (Enligt färghandlaren skulle detta inte vara nått problem...)
(En lösning är ju att jag målar gipset och fogen med en plastfärg i samma kulör... men det känns lite omständigt)
Hälsningar
E
Hej, testa lite på fogen först så visar det sig förhoppningsvis! Är inte fogen vit ändå förresten - alltså samma kulör som du troligen målar väggarna med?E Ejo skrev:hej
Hälsningar
E
tack för ditt svarL Lärospånet skrev:
Jag målade, det verkar ha fungerat. har brutit färgen men nån procent latex. (Har använt Beckers silikatfärg)
Det luktar nyputsat i rummet, är det för att man tillför fukt till väggarna tro?
/E
Hej!M MagHam skrev:
Jo det verkar fästa på det mesta, är det tack vara att det finns akrylat i bindemedlet tro?
Klicka här för att svara