Hej!
Vi har utåtgående hörn i taket som inte är 90 grader utan betydligt flackare. Det är gips som möter gips med plåtbläck bakom. Hur rekommenderar ni att man spacklar dessa hörn? På med pappremsa eller glasfiberremsa och spackla över? Plåtbläcket bör motverka rörelser.
Bedömer ni att man som icke-professionell målare kan klara av att spackla upp sådana utåtgående hörn med mycket tålamod eller är det kört redan från början?
Vi har ex. använt oss av en pappklädd plastlist vid 90-graders hörn som funkar bra men här fungerar det inte då det är en annan vinkel.
Mvh