Hej! Ska måla i dotterns rum. Bor i en 60 tals villa och det är både målat och tapetserat i flera lager. På vissa ställen släppte tapeten lätt och man kom ner till någon slags plywood skiva, på andra ställen är det nåt som inte släpper från skivan, blir ludd och är svårt att få bort. Slipat så gott det går så det är slätt nu iaf och lagt på prime och nu släpper det på flertalet ställen. Ska jag riva bort allt löst nu och slipa igen eller riva bort det som lossnar och spackla? Tänkte sedan måla med grundfärg och sen färgen som ska vara på väggarna, är det rätt tillvägagångssätt? Tacksam för svar från en nybörjare inom renovering! /Johanna
(första bilden är det slipat med ändå nåt lager kvar, andra bilden är efter prime och där det lossnar ser det ut så)
(första bilden är det slipat med ändå nåt lager kvar, andra bilden är efter prime och där det lossnar ser det ut så)
Hej! Jag har gjort samma i ett gammalt kök,och jag tog en sprayflaska och fyllde med vatten och några droppar diskmedel,sen blötte jag ner allt, efter en stund lossnade det mesta,se får man ju vänta till allt har torkat. Mina skivor var så skadade att jag sätte upp
renoveringstapet "easy cover" och målade på den.
Mvh.
renoveringstapet "easy cover" och målade på den.
Mvh.
Klicka här för att svara