F
Fredrik.Aj: Vad kan man räkna med för kostnad för ett traditionellt träbjälklag?
7 svar · 14,7k läst
M
mickey: Thnx, precis d jag letade efter. Passade perfekt på plats.
3 svar · 10,5k läst
H
helenae: Hej! Har fått höra av grannarna vid vårt nybygge att virket och asfaboarden har legat ute sedan i fredags, utan presenning. :o Det har regnat som bara den här på västkusten och min fråga är självklart: Hur påverkar det virket?? Kommer det kunna bli riktigt torrt, med tanke på att de skall bygga klart ytterväggar med och lägga på taket inom en tvåveckorsperiod. Vad blir följderna
0 svar · 5,3k läst
pappskallen
pappskallen: Jag körde med demidekk visir, och "min" målare med 35 års erfarenhet rek. detta!
13 svar · 23,2k läst
Immobil
Immobil: :o Upptäckte idag på byggshoppingrundan att Harald Nyborg hade billiga borstlister. ::) ;)
3 svar · 5,5k läst
Immobil
Immobil: Domhär kanske: http://www.sakerhetsforum.se/default.asp ;)
1 svar · 2,2k läst
kalleanka70
kalleanka70: Yo Mortica det finns ju en hel tråd om detta inom samma kategori.....have a look!
1 svar · 5,4k läst
D
devnull: Ta med en bit av fogen till SVERAG i Liljeholmen om du bor i Stockholm. De har det mesta av Optiroc sortimentet i lager. http://www.sveragbyggmaterial.com/index2.html
5 svar · 3,9k läst
kalleanka70
kalleanka70: Kolla motsvarande tråd inom kategorin byggmaterial där det finns flera inlägg.
0 svar · 2,8k läst
Immobil
Immobil: [citat] Klarar du dig med 80 x80 mm ???? Då kostar dom i ek: 675:- / st. ;)
5 svar · 1,8k läst
T
TJ: Är det någon som tagit in prisjämförelser för olika plåtsorter för en villa (rännor, stuprör, plåt för gavelspetsar, fönsterbleck, etc.)? Är ute efter "silver"-färgat. Plastisol SilverMetallic Plåtisol (om det nu är skillnad mot ovan) SilverMetallic Galvat AluZink Zink (Eller åtminstånde fall vet på ett ungefär var de ligger i relativt pris?)
0 svar · 2,1k läst
Immobil
Immobil: [citat] Nej, det går med spånskiva också. ;) De hade kanske inte OSB i sitt sortiment eller så tjänar dom bättre på spånskivan. :D
11 svar · 4,4k läst
T
TJ: Har sett att det läggs Tegelpannor på Takboard. Någon som vet mer om det? Eller kanske själv gjort det?
0 svar · 2,8k läst
Z
Zunken: Hej! Var kan man köpa billig isolerlåda för 110rör, tror dom är ca 300mm breda? Kommunalteknik har för ca 160kr/m inkl moms. Ska ha ca 40m så det blir ju slant, så jag tänkte reka läget om det finns ngt billigare ställe att handla på. Mvh Zunken
0 svar · 1,7k läst
T
Tumstocken: NÄSTA DAG: Å, se där... Läste tråden så fort igår, att jag knappt såg att det inte handlade så mycket om inredning / boxkonstruktion. Nåväl; då har jag kanske inte så mycket o tillägga. Råkar ha konstruerat stora stall ett par gånger förut, från det första pennstrecket till och med de sista svetsningen på konstsmidesarbetet. Låt mig rekommendera bra läsning: Att Bygga
9 svar · 12,8k läst
M
Mjölnaren: Var idag i kontakt med ett lokalt snickeri som kunde åtaga sig att fixa spont i 22mm råplan. Dom uppskattade till ca. 125 m/tim. I mitt fall ca. 4 tim x 400:- = 1.600:- Så får det bli :)
6 svar · 10,8k läst
pappskallen
pappskallen: http://www2.blocket.se/view/2971390.htm?l=0&c=1&city=0
12 svar · 2,7k läst
G
gluecifer: Här (utkanten av Örebro) kostar en snickare 270 plus moms. i timmen
11 svar · 5,2k läst
pappskallen
pappskallen: Vad kostar en bil???? nä skämt å sido, men det är beroende av jättemånga faktorer, men jag kan redogöra för vad det kostade mig! Bytte allt trä utvändigt ( panel=7"+ribb, vindskivor, underspikning på gavelutsprång+sims samt 28mm foder) + färg. pris för detta blev 23000 kr. allt jobb gjordes själv. huset är ett 1,5 plans på 147 kvm. mitt tips är att konsultera en snickare för
1 svar · 4,6k läst
L
ledighetskommiten: [citat] I praktiken, ja. Ofta behöver man lite mer teoretisk luftspalt för att det verkligen ska bli 25mm i verkligheten.
7 svar · 2,2k läst
M
Mjölnaren: Ja, har man kork och fukten blir för stor får man ett säkert flytande golv........ :D Hur som jag tror det är Icopal som har ett system med "nopprig" plastmatta som ventilerar ut mot och genom golvsocklarna.
2 svar · 2,2k läst
Q
Qudan: [citat] Vi hade planer på att lägga in vattenburen golvvärme i vår källare. Men vi blev avrådda från VVS-firman från att göra det. P.g.a. att om man inte gräver ur golvet och en bra bit ner i jorden och isolerar underifrån så kommer värmen att gå ner i backen och på det sättet dra upp fukt från marken. Så har man fått fuktskador istället i golvet. Och även om man skulle
4 svar · 2,8k läst
L
LB: Elen blir iaf billig på Malmbergs, 15-20' ungefär. Jämför sen gärna rörgrejerna med Rinkabyrör, de brukar ofta rekommenderas.
3 svar · 4,7k läst
B
brevik: Någon som har gjort det? Vi bor i ett mexitegelhus som vi skulle vilja få putsat till en slät fin putsyta. Vad kan sånt kosta på ett ungefär?
0 svar · 3,7k läst
P
pmf: OK alla, har nu luskat en massa och här kommer lugnade besked, allting utstrålar radioaktivitet mer eller mindre och en hel del saker även radon, tex marken och berggrunden och ibland tom. grundvattnet, men som sagt mer eller mindre. När man talar om Radon i skiffer(det finns väldigt många olika som ni andra redan har fattat...) så menar man ofta sk. Alunskiffer som glatt användes till
3 svar · 7,4k läst
Immobil
Immobil: Kolla med din kommuns förråd, de brukar ha sådana liggande. Antar att det är ett decksel du är ute efter ????
0 svar · 3,8k läst
KarlXII
KarlXII: Fuskbjälkar. Det är grejer det. :P
8 svar · 12,5k läst
M
Mjölnaren: Först måste man glesa c/c 30 i taket. Sammanfogning lika när man lägger spångolv men med skillnaden att man skråskruvar/spikar i spånt. Det blev bara "synliga" skruvar längst ut mot väggarna men dessa döljs bakom taklist. Jag tycker det var lätta att jobba med och blev ganska snyggt också. Håller färgen och formen även efter 8 år. Lätta att torka av vid storstädning ;)
4 svar · 10,0k läst
S
swede: Hej Tumstocken Jag har samma funderingar, vi bygger med skivor i Lettland, det är dyrare mtr för dem, men när husbyggen i Yourmalaområdet slutar på 5-6 mille så vill de ha det bästa. Jag skall absolut bygga med skivor när jag bygger min fritidsstuga i Sverige Mvh ::)
1 svar · 3,7k läst
M
Mjölnaren: När jag byggde vår vedbod gjorde jag väggarna i "omvänd" lockpanel....... ;) Använde 22x145. Satt först panel på utsidan och lämnade ca. 90 mellan varje. (Hade reglat upp väggen horisontellt med 45x45) Satt sedan locken på insidan. Fick på detta sätt en suverän ventialtion och skydd mot regn.
9 svar · 7,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.