Sökte på nätet och hittade en bild som kan identifiera vad jag har för vit "påväxt" i torpargrunden. Enligt den hittade bilden ser det ut som saltutfällningar. Vad göra? Räcker det att justera den plast som finns som täcker grunden. Den har nämligen gått sönder på vissa ställen och fungerar därför inte optimalt som kondensskydd. Har också sand uppepå och vad jag förstått skall sanden endbart ligga under plasten. Skall jag då borsta bort saltutfällningarna, åtgärda detta och se hur det utvecklar sig??? Livrädd för mögelproblem!!! Finns dock ingen lukt och ingen påväxt på trossbotten. Ska kanske tillägga att utfällningarna finns på grundmuren ffa på marknivån.
 
  • Gilla
Lolpodajj
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.