Är det någon som har färska prisuppgifter avseende putsning (arbete och material (tjockputs)) av lättbetonghus?

Tack på förhand!

Janne

Vi betalade 45000:- + moms för att få vårat lättbetonghus omputsat. Huset är 120kvm i botten och då ingick även en del slätputsning innan sprutning samt lagning av ALLA skador på fasad och källargrund. I det priset utgör enlig fakturan arbetskostnad 35000:-inkl moms, material inkl. moms ca 20000:-. ROT-avdrag på den arbetskostnaden blir maximala 10500:-. Hör av dig om du vill ha bilder samt mer info ;)

Jag har tyvärr lite svårt att som lekman relatera dina uppgifter till min fråga. Hur många av arbetsmomenten är desamma och hur kan man jämföra materialåtgången?

De uppgifter jag lyckats hitta vid sökning på forumet (ingen djuplodande sökning dock) är att priset borde hamna på gott och väl dryga 500 kr/kvm.

Janne

Kan tyvär inte på rak arm svara på 2m pris. Detta skiljer sig också ganska mycket beroende på var i landet du befinner dig. Men jag har för mig att dom nämde runt 300:-/m2. ( Det priset var endast för sprutningen av huset, alltså färgning med bruk. ) Så med visst lagningsarbete samt slätputsning så kan nog 500:-/m2 vara rimligt. Ang materialåtgång så är jag också lekman ;) Har inte en aning om antal kilo bruk osv som gick åt.

Då är vi båda lite lost alltså ;-). Men tack för uppgifterna, det ger ändå en fingervisning.

Janne

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.