Hejsan på er!! ;D

En fråga angående tryckinpregnerat trä. Jag antar att det ej är så lämpligt att använda det till sin kompost låda?? ??? Eller om man skall odla ätbart inärheten av det? ???
Rätta mig om jag har fel ?

/Diana
 
Om det är lämpligt eller ej vet jag inte. Jag byggde en låda av glest trallvirke häromåret. Och vi använder komposten till köklträdgården.

Det blir inte rimligt om man skall bygga den av obehnadlat virke. Då kommer ju lådan att förmultna i ungeffär samma takt som trädgårdavfallet.
 
Hejsan !

Vad jag har hört så är det så att obehandlat virke (trockt) skall tydligen hålla 10-15 år medans behandlat är det dubbla ???
/Diana
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.