O
Re:
Olfe: Jag är också nöjd, dock kan man ha endel att anmärka på fraktbolaget som lyckades leverera en trasig garageporten två gånger...men det hör ju inte hit.
7 svar · 1,5k läst
S
Svedalahem: Hej, Jag försöker själv få fram om både vanliga Lecablock och Isoblock finns att få tag på i Polen. Optiroc finns i Polen och har web-adress http://www.optiroc.pl. Broschyrer som finns att ladda hem visar att sortimentet är annorlunda än från Optiroc i Sverige - men kanske någon som pratar polska kan skicka ett mejl till företaget och fråga? Det vore en välgärning... :)
1 svar · 2,2k läst
T
tiggre: -68 var mitt under det bästa radonbygge tiden... 1. gör radonmätning 2. slit ut allt som är organiskt i källaren (edit) ser inget skäl att ta dit anticimex om ni till och med känner doften... :P
4 svar · 4,5k läst
E
El_-micke: gå till din lokala plåtis han tillverkar ett på ett kick
0 svar · 4,1k läst
A
AndersG: Vi har rostfritt 12mm rör som staketpinnar. Visst flexar det, men då får man verkligen ta i..
5 svar · 3,7k läst
A
AndersG: Jag köpte järnvitriolen av en färghandlare ;) Kolla annars in vår hemsida. Finns litet info om järnvitriolbehandling där.
4 svar · 2,2k läst
S
sami: Hej, vill höra erfarenheter om "Besta block", skall bygga snart och har varit i kontakt med snickare med olika syn! MVH Sami. :-
0 svar · 2,2k läst
J
johan_p: hahaha :) kapmaskin it is, ni som verkar ha gjort detta, vad är det för typ av kapmaskin man bör ha?
4 svar · 12,1k läst
S
Solana: Fredstu, klart vi är intresserade av bilder på din ektrappa :)
7 svar · 10,3k läst
M
Magnus_Nordmark: Du har meddelande...
6 svar · 6,8k läst
Jesca_j
Jesca_j: Är detta månne den Polska hemsidan för Tulikivi? http://www.tulikivi-mp.com/index.html
22 svar · 15,7k läst
E
Ellge: I Stockhom finns två företag som säljer stål i små kvantiteter och har god sortering: Söderströms Järn & Metall AB Prästkragens v. 30, 132 45 SALTSJÖ-BOO Bromma Stål AB Smältvägen 1, Bromma (vid Karlsbodavägen) http://www.brommastal.se/ Dessutom har Ekesiöö byggmarknad i Bromma ett begränsat sortiment av järnprofiler.
3 svar · 4,9k läst
M
M@ZE: I Sthlm får man räkna med 1000:-/kvm fasadyta (ink material) om man lejjer ut det.
3 svar · 1,6k läst
Jesca_j
Jesca_j: Jag fick ett pris häromveckan på 248:- för 15 kilo......dvs 16,50:-/kilo Det i Polen kostar runt 3,20:-/kilot....så det är 5-dubbla priset... (nu finns det säkert billigare någon annan stans, men detta är priset jag fått)
3 svar · 3,6k läst
M
Ms_IT-Nisse: Om du skickar ritning på hur huset skall se ut så brukar takstoleleverantören beräkna alla laster o.d och dimensionera därefter. Kolla in följande sida för leverantörer http://www.lantbruksnet.se/lantnet/tjanster/byggv/takstol/takstola.htm
2 svar · 2,5k läst
E
El_-micke: http://www.lantbruksnet.se/lantnet/tjanster/byggv/takstol/takstola.htm här hittar du säkert nåt
1 svar · 6,1k läst
K
klabban: Hej och tack för inputen! Nu visade det sig dessutom att samtliga innerväggar i källaren är gjorda i lättbetong (ca 0,4mikrosievert, gränsen vid nybyggnation är tydligen 0,5 men det känns inte så bra hursom) vilket tillsammans med markradon innebär nivåer runt 400bq m3. Dock har ventileringen varit dålig under mätningen. Men det känns ändå som det är läge att hoppa över detta
4 svar · 6,2k läst
P
Pettermarc: Tackar allra ödmjukast för förträffliga tips från Forumgurun MathiasS!!! Petter
2 svar · 4,5k läst
Hobbit
Hobbit: Ja precis - Tacksam Hobbit
2 svar · 3,1k läst
S
siamthai: Jag tror att det tyvärr är näst intill omöjligt att tvätta bort intorkat ägg. Går det kanske att försiktigt använda en stålborste :P
4 svar · 6,0k läst
E
Ellge: Jag var på mässa i helgen. Förutom Hörmann och Crawford fanns Raynor som har 35 eller 51 mm tjocka portar och upp till 6 m breda. http://www.raynor.se Dessutom fanns Novoferm. Tyskt företag som är väldigt likt Hörman 20 eller 45 mm tjocka. Maxbredd 5 m. http://www.novoferm.se/
25 svar · 10,8k läst
Z
Ziro: Hej! Har nog fått tag i svaret själv. Det är slagg! Tydligen ett vanligt material som man använde som isolering förr i tiden. Håller visst kvar värmen bra. /Ziro
1 svar · 4,8k läst
G
Gutte: Hej! Vårat nyinköpta hus var putsat från början och sen under 60 talet utbyggt med tegel på dom nya delarna. Vi gjorde så att vi slätputsade det teglade och sedan stänkputsade vi hela kåken med färgpigmet i putsen. Blev kanon! Kostade inte mycket heller. Hör av dig om du vill se bilder på före/efter.
15 svar · 11,2k läst
MathiasS
MathiasS: Det låter som pengar i sjön - det gör ingen nytta förutom att ge er själva sinnesfrid....:=) Det man möjligen kan fundera på är att se till att färgen man använder inte löser upp limmet i gipsen - det brukar ju gå bra men det skadar inte att kolla. Jag har förövrigt noterat att den gröna utegipsen matchar Alcros Djurgårdsgröna kulör som jag har på foder etc.....
1 svar · 3,5k läst
U
unigas: Att priserna skiljer mellan proffs och konsument på samma produkter betyder ju till sist bara att jag som konsument betalar för att proffsen ska få det billigare. Att märkestillverkarna även tillverkar lågprisvaror är det ingen diskussion om, det är fullt normalt. I de flesta fall är det samma produkt som i märkesburkarna av den enkla anledningen att det är ofta väldigt dyrt att
15 svar · 8,0k läst
G
Grankott: Hej! Nu är efter månader av läsning på detta eminenta forum har jag "reggat" mig! I våras köpte vi ett hus byggt -59. Det är ett murat hus på 100 m2 plus källare 85 m2. Den tidigare ägaren har varit väldigt flitig. Han har installet bergvärme, isolerat taket, dränerat om. I samband med köksrenovering byggde han ut köket c:a 10m2 + lika mycket i källaren. Han gjorde dock inte klart
0 svar · 2,2k läst
P
pleximaster: Lättbetong med tillexempel uranhaltig alunskiffer är det klassiska blåbetongen. Även tegel kan i vissa falla vara gjord med uranhaltig lera och därmed vara radon avgivande. Det finns till och med lerklinade 1700-tals hus  på österlen med höga halter av radon då leran som använts innehöll förhöjda halter uran. Lite uran finns naturligt i all mark, och en del av denna uran är av
3 svar · 3,2k läst
Immobil
Immobil: [citat] Det är OK! ;)
3 svar · 6,4k läst
T
tommiz: Äsch, lyckades inte få med bilden. Jag kan maila den om du ger mig adressen och är intresserad.
4 svar · 8,6k läst
Immobil
Immobil: [citat] Om du inte hade börjat med oljan så kunde du lackat den med en matt klarlack. ;)
3 svar · 10,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.