Jag undrar vad det är för skillnad på Swedoor vs Kilsgaard, (ytterdörrar samt innedörrar) De ser exakt likadanasamt att de tillverkas i samma fabrik nere i Åstorp i Skåne?????

Kolla in de här länkarna:

www.kilsgaard.se

www.swedoor.se

Rätt skumt tycker jag, de verkar ta ut olika mycket för samma produkt, Skriv gärna och berätta om detta om någon vet hur det ligger till med dessa 2 aktörer,

PS. vill bara tilläga att OBI i polen säljer Killsgaard till mer än halva priset jämfört mot här hemma

MVH
Skopis
 
Skopis! Hittar man hela deras sortiment hos OBI?
mvh/stenhus05
 
Jag kan nämna att vi såg dörrar märkta med SWEDOOR på flera byggvaruhus i Polen. :)
 
Hej Igen!!

Vi köpte de där dörrarna med ett litet runt fönster i mitten samt med frostat glas, de gick på 780 zloty med karm

MVH
Skopis

 
Jag tror jag vet vilka du menar - snygga dörrar förresten :). Ursäkta Skopis att jag drar iväg med din tråd men har du koll på vad samma dörrar hade kostat hemma? Skulle vara intressant med en konkret prisjämförelse.
mvh/stenhus05
 
Hej Igen!!
De kostar ca 2490kr med karm, sen har du ett tillägg
på 480 spänn för annan kulör samt ytterligare 480 för karm i annan kulör... sen tillkommer ytterliggare en 500 spänn för frostat glas till den dörr som är tänkt till badrummet,Nu var den modell jag köpt helvit
med runt fönster samt frostat glas

MVH
Skopis
 
Tack, tack!!! Är redan påväg till Polen ;). Kul, vi har tänkt precis samma till badrummet. Är man unik eller?
 
Dörrarna är ju förr helsike tillverkade nere i skåne, nu köpte jag inner dörrar så det är ju inte lika noga som ytterdörrar, Men jag har redan packat upp en dörr och kollat , ser och känns precis likadan ut, som om den vore köpt på vilken svensk byggvaru handel som helst, och det är svenska mått på både karm och dörr, polacken i butiken tyckte att det var konstigt att jag åkt hela vägen till Polen för att köpa svensk dörr....
Jag bara skrattade och sade : Jag valde att köpa hos er bara för att jag skulle få en bra ursäkt att få komma hemifrån några dagar.....Nästa gång följer sambon och lilleman med... ;D

MVH
Skopis
 
Om man tvekar på kvaliteten får man väl helt enkelt ringa Swedoor och fråga. Svårare än så kan det väl inte vara. :)
mvh/stenhus05
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.