Hej!
Nu är efter månader av läsning på detta eminenta forum har jag "reggat" mig!
I våras köpte vi ett hus byggt -59. Det är ett murat hus på 100 m2 plus källare 85 m2. Den tidigare ägaren har varit väldigt flitig. Han har installet bergvärme, isolerat taket, dränerat om.
I samband med köksrenovering byggde han ut köket c:a 10m2 + lika mycket i källaren. Han gjorde dock inte klart utvändigt. Våran tanke (även förra ägarens) är att putsa om HELA fasaden. Idag sitter det endast GNU (?) på utbyggnaden. Hur länge törs man lämna den så?
Måste/bör man tilläggsisolera hela huset eller räcker det med utbyggnaden? Hur mycket dyrare är det att tilläggsisiolera än att putsa direkt på murteglet?
/Grankott