Hej!

Vi har rivit en garderob i vårt gamla hus från 1912. Då fick vi också upp en bit av golvet och kunde se vad som var där under. Rummet där garderoben står är på andra våningen. Det som var under golvet ser ut som aska, grus, stenkol eller nått. Det låg även stenar där! Det dammade ganska mycket och man blev svart om händerna. Dock inte som träkol utan det var hårdare. Är det någon som har en aning om vad det kan vara som de har lagt under golvet? ???

/Ziro
 
Hej!

Har nog fått tag i svaret själv. Det är slagg! Tydligen ett vanligt material som man använde som isolering förr i tiden. Håller visst kvar värmen bra.

/Ziro
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.