Bygger garage och kommer inte att hinna med panelen på utsidan. Har satt utegips som enligt uppgift skall klara en vinter utan att vara täckt av panel. Nu min fundering: det ser ju inte så vackert ut med gipsväggarna. Funderar på att rolla över dem med röd färg. Låter detta vettigt eller är det till mer skada än nytta?

 
Det låter som pengar i sjön - det gör ingen nytta förutom att ge er själva sinnesfrid....:=)

Det man möjligen kan fundera på är att se till att färgen man använder inte löser upp limmet i gipsen - det brukar ju gå bra men det skadar inte att kolla.

Jag har förövrigt noterat att den gröna utegipsen matchar Alcros Djurgårdsgröna kulör som jag har på foder etc.....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.