M
M Flo: Typ såhär fast en infälld vit skena.
9 svar · 4,6k läst
·
K
Knight: Bild på maskinen. Ser ut som rollbox
1 svar · 2,3k läst
·
K
Kristina J: Har en gammal rejäl hammock med järnstomme, som står ute i det fria. För några år sedan sydde jag ett nytt tak av en kraftigare plastduk, den blev ganska bra, men höll dock bara några få år. Nu fick jag idén att försöka montera på ett plasttak. Det skulle behövas 2 skivor 2,5 meter långa. Då kanske hammocken kunde stå ute hela vintern. Finns det någon som gjort något liknande?
0 svar · 2,0k läst
S
SideshowBobBuilder: Vill bara flika in att fogskum är skit. Håll er borta. Kör mer naturliga produkter än det där hemska ämnet.
7 svar · 6,4k läst
J
Jonatan Samuelsson: Snyggt. Tack för snabbt och utförligt svar. :-) Såg deras tak också. Lutar åt den lösningen. [citat]
5 svar · 7,9k läst
·
R
Rimbolasse: Är det någon som har testa Byggmax tjänst "Handla hemifrån - Hämta i butik"? Man ska kunna beställa på nätet och sedan hämta sin beställning, färdigpackad och klar. Innebär det att de packar på en släpvagn, som man brukar kunna få låna gratis där? Jag undrar, eftersom man då skulle kunna åka själv utan att ha med någon som hjälper till att plocka virket och lägga på
8 svar · 6,2k läst
Misse
Misse: Jag skulle vilja ha motsvarande ”vågig” panel på en yta som är kanske 75 x 310 cm. Jag skall förstås se om företaget som tillverkar det som syns på bilden hjälpa mig men de verkar vara en italiensk leverantör av dörrar så jag skulle behöva en backup-lösning. Någon som vet var man kan hitta något liknande/ hitta någon som kan specialtillverka något liknande? [bild]
0 svar · 2,7k läst
·
M
myrstack: [citat] Endast den mängden vatten som angavs på påsen för mig så har du bättre vinkel så kommer det i alla fall rinna ner bättre än för mig. Gissningsvis så kan rännan luta upp mot 45 grader så borde det kunna flyta på skapligt med färdigbetong
6 svar · 4,9k läst
L
largab: Håller med, men hållfasthet behöver du inte fundera på med stående balk.
3 svar · 2,2k läst
fgo
fgo: Det finns en bräda som är framtagen för det. Södra interiör hade den. Interiorwood.se är den nya adressen, men den verkar vara under uppbyggnad. Köpte från Karl Hedin men finns säkert på andra ställen också
3 svar · 2,8k läst
M
Martinjanson: Hej. Håller på att renovera ett gammalt torp som har en tillbyggnad med källare, nu har jag rivit bjälklaget mellan källare och 1a plan då det det va fuktskadat dels pga det spridit sig från rutten syll "som är bytt" men sen va bjälklaget byggt direkt mot betong väggarna. Upptäckte när jag rivit att ena husväggen står på en ut gjuten klack och innanför är källarväggen, emellan
0 svar · 1,2k läst
·
A
Albireo: Hej! Har vatten problem jag tänkte lösa, genom att bygga ut källaren under verandan. (istället för att höja huset 20cm) Har funderingar hur taket (golvet under verandan)maximalt skulle kunna isoleras (helst inte tjockare än 30cm med golv / trall eller liknade) Utbyggnaden skulle bli ca 3m ut från husväggen. (med verandan ovanpå). 1a) Isolering material (viktigt) Kanske finns färdig
0 svar · 2,4k läst
Fel av Åke
Fel av Åke: Som tidigare nämnts, sätt ett plåt-bleck i nederkant av skivan så kommer dörren att hålla sig fin länge. Så här ser min altandörr ut. [bild]
5 svar · 7,9k läst
·
åttioåttan
åttioåttan: [citat] Tack ska du ha! Egentligen inte mer än känslan av det rejäla. Vill inte ha en svajjig vägg. Jo det känns som att c/c 30 rinner iväg onödigt mycket i reglar kanske. Någon som gjort vägg på båda sätten? Blir det någon markant skillnad?
2 svar · 2,1k läst
A
Allmänobildad: Det är med all sannolikhet armeringen som regeldetektorn ger utslag på. Alla typer av installationer (el, värme, vatten, ventilation, etc) förutom till enstaka vägguttag och strömbrytare är dragna i de olika schakten som finns markerade på planritningen med "S__"
1 svar · 2,3k läst
·
E
Erik Salhammar: [citat] jag körde ett 60mm hål i en 7cm tjock skiva av gnejs. Använde nån billig julagrej och det gick fint, se bara till att hälla på vatten så kyls stålet litegrann.
7 svar · 7,5k läst
C
cap: Anledningen till frågan är om manometern är kopplad på returen kan pumpen sänka trycket när man har så låga tryck och ingen temp. Eller tvärt om är det många termostater stängda och manometern sitter på trycksidan så ökar trycket för att sen minska om termostaterna öppnar. Normalt bör man alltid mäta med cirkpumpen avstäng för att vara säker på att man ser det statiska
4 svar · 1,5k läst
L
Leif i Skåne: Troligen vanlig kallasfalt, tag loss en liten bit och värm den, luktar det asfalt? Men det kan vara svartmögel också med dem blir inte mjuk och klibbar av värme. Om du har använd varmluftspistolen.
1 svar · 1,8k läst
·
DanielG1981
DanielG1981: Hej, Har ett gammalt garage under huset som jag tänkte göra i ordning med att inreda. Problemet är att det har varit en golvbrunn i mitten av rummet som nu är igenlagd men golvet har fortfarande fallet mot den. Tanken är att lägga Platon mattan över hela betonggolvet sen på den lägga reglar för att kunna fylla med rockwoll för att sen för på lägga nytt golv. Är detta fel tänkt?
0 svar · 1,0k läst
J
justusandersson: Det är ingen avväxling i ordets egentliga mening utan ett sätt att göra plankväggen ovanför fönstret styvare. Det händer nog inget dramatiskt om man struntar i den.
5 svar · 4,1k läst
·
S
SideshowBobBuilder: Gammal tråd men jag vill ändå påpeka att putsade väggar faktiskt ger dålig akustik.
3 svar · 18,9k läst
278 kvadrat
278 kvadrat: [citat] Vilken jäkla tur!
3 svar · 7,9k läst
·
tompax
tompax: [citat] Då rekommenderar jag dig att ha kvar syllen. Syllen är inte direkt kopplad till interiören heller, och om du menar att den är torr och fin och inga förhöjda fuktvärden, så betyder det att den mår så fint där inne så. Det finns inga som helst anledningar till att lägga ner mycket stor energi på att byta den. Det är ett enormt arbete. Helt onödigt i detta fall, anser jag.
4 svar · 3,0k läst
Höghus
Höghus: Ytterligare en sak som skulle hjälpt hade varit bättre planering av stålreglarna. Hade jag satt dom så att jag börjat skruva skivorna i regelns "ryggsida" istället för sidan utan stöd hade allt blivit stadigare. Fann att min gamla skruvdragare hade bitsfäste när jag skruvade av chucken. En Milwaukee PES12T Option. Bra bonus! [bild] /Höghus
14 svar · 4,8k läst
·
D
Derbyboy: Med stor sannolikhet var det en sån här påse jag använde. https://www.bauhaus.se/expanderbetong-std-20-kg?gclid=Cj0KCQjwka_1BRCPARIsAMlUmEpBTaf3K7fvnyNDN9sZGCrnUcc83PkvqZKJn-5pJuSRPXdumvejp34aAloqEALw_wcB#go-to-description
4 svar · 1,1k läst
T
trojlee: Vart kan man köpa en borr jigg/guide som man kan använda när man ska tillverka en kroklist. Den måate kunna vinkla uppskattningsvis mellan 15-45° för att det ska bli bra eller hur gör ni som tillverkat sådana(är till en hall)
0 svar · 780 läst
tompax
tompax: [citat] Är inte källaren dränerad på länge så kan det ju vara läge att göra det. Putsa om behöver i så fall (om du nu gör det alls, men det är som sagt inte fel att göra det, tvärtom) bara på den delen som hamnar ovan mark. Biten under mark sätter man isodrän eller motsvarande mot, så där spelar det ingen större roll om putsen har lossnat. Om det däremot visar sig att det är
5 svar · 5,5k läst
G
Gammelhuset: Vi hade precis in en firma pga samma problem. Ena rummet gick bra att spackla och måla på tretexen efter spärrfärg. Andra rummet satt tapeten för löst och man valde 13mm gips på allting istället, och elen drogs om samtidigt med det, vilket inte verkade vara något problem. Nu gör vi själva ett rum uppe, men halv vägg tretex och halv vägg spånskiva av något slag. Där rev vi bara med
9 svar · 4,3k läst
A
ArneTW: Det finns ju vanliga O-ringar också. /ATW
4 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.