W
WilliamGW: Något åt det hållet. Skulle rekommendera lite rejälare kabel för montage och det hjälper nog om den är längre. Kanske eventuellt funkar om du kan avlasta kopplingen med en alternativ upphängning från en krok eller liknande. Med andra ord - Häng inte en armatur med dessa sladdar som den enda kopplingen, det är alldeles för osäkert.
3 svar · 1,6k läst
P
paralun: [citat] Jo och kollar man tex AliExpress så har man ju några att välja på! Jag brukar alltid skumma igenom recensionerna för en produkt. https://www.aliexpress.com/premium/led-g4-12v-dimmable.html?d=y&origin=y&catId=0&initiative_id=AS_20211229020053&SearchText=led%20g4%2012v%20dimmable Sen finns det ju även svenska handlare men då kostar ofta en lampa runt 50:- Den stora utmaningen är ju
21 svar · 5,2k läst
·
pellefant
pellefant: Funkar det med Plejd led01 till vaxmyra oxh hur många klarar den av isåfall? Står ju väldigt dålig info på Ikeas sida.
12 svar · 31,9k läst
·
ihägg
ihägg: Ja jäklar... Så långt sträckte sig inte min hjärna i allt det röda arga Jag ger mig på kontroll i morgon. Idag fick jag fixa sladdarna. [bild]
2 svar · 3,0k läst
·
J
Johan456: Det kan fungera att dimmra lägre om du justerar minskruven moturs. Men sannolikt är den redan i botten om du kunde dimmra lågt på glödljus. Den dimmer du har är en av de vanligaste och fungerar normalt bra till LED. Tyvärr inte till all LED. Jag har den dimmern till några LED-ljuskällor som går att dimmra lågt. Men det beror på ljuskällan också. Att byta dimmer kan lösa problemet,
19 svar · 4,1k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] Tänk när TS kommer på att han kunde krypa på vinden ;-)
6 svar · 6,0k läst
·
S
Stuff: Verkar vara ett spännande hus. Vill du bjuda på fler bilder?
22 svar · 7,1k läst
·
DennisCA
DennisCA: Dubbelt dyrare för samma längd
2 svar · 1,3k läst
DennisCA
DennisCA: Jag har permanent stiftat fast mina, den på huset har jag haft i 4 år nu men en del har blivit svart nu tyvärr. Rejält trött på dåliga led som inte kan bytas.
21 svar · 27,6k läst
·
R
RedAir: Hej. Tips på bra prisvärd LED -list på 175 cm, samt en på 78 cm. Dimbart. Skall monteras under köksskåp. Tack på förhand.
0 svar · 1,4k läst
alm82
alm82: Plejd med vridadapter ?
1 svar · 1,2k läst
C
cassandranojdh: [citat] Det vill jag väl påstå att det gör: https://www.lysman.com/images/1.340.1902201526/installation-instructions-for-substitube-t8-em-un-hf-t5-hf-ac-nov3.pdf Jag har själv satt in ett HF-rör i en enkelrörsarmatur med ett elektroniskt driftdon.
19 svar · 12,4k läst
ClasseClas
ClasseClas: Är inte den där plasten/silikonet ett tillbehör som gör att man får IP44-klassning på brytaren? Det ska inte behövas i ett badrum som jag förstår det. Prova att ta bort packningen och se hur det funkar.
6 svar · 3,0k läst
·
D
denofrivilligebyggaren: Hej, Jag är på jakt efter en minimalistisk skena för att sätta spotlight på, track lights tror jag de brukar kalla. Har hittat en riktigt snygg som kostar skjortan, Zero Track by Flos (https://professional.flos.com/en/global/stories/stories-zero-track-innovative-surface-mounted-system/) men känner kanske att de blir för mycket när man väl bygger ihop det. Tror jag får en 2m skena med 3
0 svar · 1,1k läst
Axel Larshans
Axel Larshans: Hej! Jag söker råd till hur många plejdpuckar jag behöver i min nya lägenhet. Jag har markerat upp samtliga lamputtag som jag vill ha dimfunktion på i bilden nedan. [bild] I SOV 1, 2 & 3 tänker jag Dim-01. Är det Dim-01 som gäller i korridoren utanför SOV 1 & 2 också? I hallen gissar jag också på Dim-01. Belysningen b (köksbänk) och a sitter i en kombinerad strömställare, då
0 svar · 1,5k läst
·
trähandtag
trähandtag: Har i uppdraget att se till att gamla spottar av märket Staff ska börja fungera igen. Det är 240 v skenor med spottar som går att flytta. Idag är det 2 spottar kvar, av troligen ett tio-tal från början. Skulle tro att de är från mitten av 90-talet. Finns det någon som vet om infästningen av spottar är de samma som de var för snart 30 år sedan. Avståndet mellan ytterkanten på
0 svar · 1,0k läst
·
E
etompau: Börja med att följa kablarna från knapparna och se vad knapparna är kopplade till. Ta bild på enheten. Kanske är knapparna en del utav drivdonet/nätdelen och något i detta har gått sönder. Detta är grejor som man normalt själv kan byta/installera.
1 svar · 2,2k läst
·
B
BSOD: Led o dimmer är lite av lotto. Vissa kombinationer funkar bra andra inte. Surr, blink är vanliga problem. Du får nog överväga att byta dimmer eller led.
1 svar · 1,1k läst
A
Anton.E: Hur gick det här? Jag skissar på liknande tankar.
9 svar · 6,4k läst
E
etompau: Kolla dimmern, kanske har en säkring i den gått sönder. Ta av ratten, skruva loss muttern kring axeln och ta bort täckskivan. Halogenljuskällor funkar mycket bra att dimma, men som sagt, det kan vara transformator/drivdon som spökar här.
5 svar · 1,7k läst
·
E
etompau: Lite eget initiativ kan man väl begära. Är det en trappkoppling du har? En "6" på brytaren?
3 svar · 1,6k läst
·
prototypen
prototypen: Ser väl inte helt fel ut, ska skyddsjordas. Den blå tråden är avklippt, men det går korta den bruna också och skala av isoleringen. Plastplupparna som ska skydda trådarna när de går in i lamphållarna är lite på vift, går nog trycka tillbaka. Protte
1 svar · 988 läst
·
A
Allmänobildad: Det finns riktbara smygspottar. Problemet kanske i och för sig redan är löst nu en vecka senare.
3 svar · 1,2k läst
·
A
Allmänobildad: Osram har gått från kvalitet till att vara helt hopplösa att få att fungera tillfredsställande med dimmer.
2 svar · 1,7k läst
T
Tompafix: [citat] Ser så ut
20 svar · 5,6k läst
·
E
etompau: Ja det ska gå bra.
1 svar · 1,6k läst
·
E
etompau: Skarva kablarna med Wago-klämmor, det är rådet jag härifrån kan ge.
3 svar · 3,3k läst
·
K
KalleHå: Nu har det gått ett tag, hur gick det? Ska själv ta tag i gillestugan hemma strax... :)
1 svar · 1,8k läst
Hampus Gran
Hampus Gran: [citat] Okej då förstår jag bättre. Jag tänkte inte att den inte skulle kunna monteras med sladd.. det finns ingen dimmer installerad i lägenheten någonstanns.. då blir det till att åka och lämna tillbaks den då. Tack!
11 svar · 4,4k läst
·
C
Capainoats: [citat] Funkade tackar
4 svar · 3,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.