K Knubbe 37 skrev:
Hej Bo! Då hela sockeln

Hej Bo? Om jag förstår rätt då hela sockeln är av plast

Hej Bo! Om jag förstår rätt då hela sockeln är av plast och det sitter en isolersvamp som går ner i metallröret, så borde jag komma undan med att byta sladd(dubbelisolerad)+ plattkontakt alt. byta till jord stickkontakt.
Vad har skruven nere i sockeln för uppgift?

• Närbild på en skruv i basen av en armatursockel mot en otydlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fäster sockeln. Skruva upp så fattar du.

G GladanS skrev:
Fäster sockeln. Skruva upp så fattar du.
Som jag trodde!

Jag kan inte på distans bedöma ifall du kan använda befintliga delar. Det kan se bra ut men lampsockeln med dess strömbrytare är ju inte typprovad för dubbel isolering. Du får försöka bedöma det själv. Idag har vi dessutom JFBer som man kan tillåta få ta den sista lilla osäkerheten här.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag kan inte på distans bedöma ifall du kan använda befintliga delar. Det kan se bra ut men lampsockeln med dess strömbrytare är ju inte typprovad för dubbel isolering. Du får försöka bedöma det själv. Idag har vi dessutom JFBer som man kan tillåta få ta den sista lilla osäkerheten här.
Ok, alternativet är kanske att byta sockeln till en ny och ha strömbrytare på sladden!

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Tack Bo för allt engagemang!

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.