P
POTOOOOOOOO: Nu funkar alla tre lampor. Jättetack för all hjälp.
12 svar · 1,3k läst
·
pacman42
pacman42: Inte klockrent i beskrivningen, men du skall ha minst 75 mm från spottens mitt till en tvärregel också (när/där du har sådana).
2 svar · 910 läst
·
B
beqen: Ja, om du precis köpt en sladd med DCL kontakt, bara att koppla in. Som alla andra gör här på forumet när det kommer till kablar och färger så helgarderar jag mig och säger att enda sättet att veta är att mäta.
4 svar · 6,7k läst
·
P
Pyka: [citat] Den är dubbelisolread. Så ingen jord krävs.
4 svar · 2,1k läst
·
Müssli
Müssli: Det går alldeles utmärkt. 😊
1 svar · 1,5k läst
·
J
jonaserik: [citat] NU får du ge dig och förklara varför inte det går att använda, för att det inte skulle vara för en tyngre armatur.
4 svar · 1,8k läst
·
J
jamaica: [citat] Tack!
2 svar · 853 läst
13th Marine
13th Marine: Dålig plast som blir spröd med tiden. Kan vara en bättre plast idag, men jag vet inte.
10 svar · 897 läst
·
Chsi1891
Chsi1891: [citat] Ja precis men jag var lite stressad när jag hämtade den så tänkte inte ens på det. Tack för svar.
4 svar · 1,0k läst
·
M
Memmo: Tack för alla svar 🙌
6 svar · 1,3k läst
Pierre Söderfjord
Pierre Söderfjord: [citat] Tack. Löste sig när jag skiftade svart och brun tråd. 👍
8 svar · 1,6k läst
·
D
Daniel 109: Det är okej så länge det sitter ett kopplingsutrymme direkt utanför. Tex en armatur eller dosa.
1 svar · 845 läst
·
E
etompau: Någon form av kondens ser det ut som. Det ska inte utgöra någon fara för säkerheten. Att byta ljuskällan kan du själv göra, samtidigt kan du ju passa på att torka upp kondensen och lufta armaturen lite. Kanske är det GU10-ljuskällor som används. Är de av halogentyp kan du testa med att byta LED och se om kondensen minskar eller ta bort ljuskällan om du inte vill ha ljus på
2 svar · 1,5k läst
·
K
Kardan79: Jag hade bytt sockeln, men om det till följd av armaturens konstruktion är bökigt borde det gå att limma. Verkar finnas tillräcklig med "pigg" kvar för att få det hållbart.
9 svar · 1,2k läst
·
E
etompau: Japp det ska gå bra.
1 svar · 1,1k läst
·
A
Aztrill: Tack för svaret, det var lysrören som var problemet 👍
5 svar · 809 läst
·
Farstatjej90
Farstatjej90: Det är inte samma sorts puck. Det är olika modeller.
29 svar · 2,3k läst
·
Müssli
Müssli: De spottarna ser ut som gamla möbelspottar på 20W halogen. I så fall sitter de dåligt men kan ha fastnat i färgen. De har inga fjädrar uppåt utan bara "flärpar" som spänner ut i sidorna. Testa att ta en kniv och försök dra rakt ner.
2 svar · 3,4k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Det finns frågetecken här då det är en gammal anläggning som moderniserats. Ursprungligen har troligen uttaget i taket varit kronkopplat, styr från en strömbrytare med två vippor. Nu sitter en dimmer där istället som är trappkopplad. Det går inte ihop. Dimmern kanske istället kopplad som växlande kron eller helt enkelt felaktigt inkopplad. Man kan också undra hur uttaget i taket
3 svar · 1,3k läst
·
J
jonaslatt: För något år sedan började en av fyra spotlights på toaletten flimmra. Och tydligen har detta märke utgått. Hitta en här på forumet som hade en lampa över och detta löste mitt problem tills nu. Nu har nästa börja flimmrat. Vad skulle jag kunna ersätta detta med. Gärna något som funkar ihop med drivdornen som sitter där nu. Fyra spotlight Dimmer i lampknappen. Bifogar info. [bild]
0 svar · 768 läst
·
Patrik_Hed
Patrik_Hed: Jag har svårt att tänka mig att KNX blir dyrare än Lutron. Kombinationen KNX+DALI är valet jag rekommenderar! //Patrik
3 svar · 1,4k läst
B
Bulten37: Tack ska testa imorhon!
3 svar · 2,8k läst
·
C
Chefred: Vilken typ av spott har ni i fönstersmygen? Finns 15 och 45 graders. Jag ska ha belysning till fönster som är 100 och 180 cm breda, är det lämpligt med mer än en spott i det breda fönstret? Ska va infällda i undersida stödbensvägg mellan bjälkarna så inte i fönstersmygen. Visa gärna med bilder.
0 svar · 1,5k läst
·
A
AndersS: [citat] Japp, utifrån vad jag tycker. [bild]
16 svar · 3,6k läst
·
A
Agorazo: Har snöat in lite på Markslöjds Garden24 men ska kolla in "ditt" märke. För det låter lovande
15 svar · 7,1k läst
E
etompau: [citat] Jag hade kanske gjort på samma sätt. Dock är det ju alltid lite lurigt att ge sig på nyinstallerade grejor, risken finns att företaget då menar att man själv har orsakat felet och det dyker upp en faktura för jobbet.
6 svar · 1,1k läst
KabelKalas
KabelKalas: Löste sig, det var fel på dimmern.
8 svar · 1,1k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Räcker kanske med fasadbelysning?
2 svar · 1,5k läst
nattugglan11
nattugglan11: Jag var i kontakt med tillverkaren som säger att armaturens blåtand blir synlig i 10 min efter att man stängt av strömmen till dessa. Problemet är att jag inte lyckades ändå. Vet inte om det har med elcentralens säkringar att göra (?) Det finns separata säkringar för varje trapphus, sedan gammalt. Men, jag ser också andra produkter i elcentralen, 2st digitala tidsur, samt 2st
8 svar · 2,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.