B
Bergsee: Tack!
4 svar · 1,2k läst
S
Scoder: Thanks for the help. Unfortunately it did not work out as these philips spotlights are of 10 cm in height and my ceiling has only 5.5. I guess i have no option but to go for normal lights and use something like below to make them smart https://www.shelly.com/products/shelly-1-mini-gen3
4 svar · 480 läst
·
O
oppelainen: [citat] Knäppt! Tack för svar. Får hoppas de håller ett tag till.
2 svar · 934 läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Det funkade bra här också. Tack för tipset!
16 svar · 7,6k läst
·
M
mejsel: Ok, då köper jag en ny sådan Tack för hjälpen
7 svar · 1,1k läst
·
A
alealeale: [citat] har ingen återkoppling från lärare, kan lämna in och ha rätt eller fel.
11 svar · 860 läst
·
S
Svemasnickaren: [citat] Tack för tipset
6 svar · 674 läst
H
HEM2121: [citat] Inte så konstigt att hon inte förklarar, hon får förmodligen inte ens det. Det handlar om el, vad händer om hon säger fel eller om du uppfattar fel eller gör fel, nu kan du inte skylla på henne i vilket fall som helst. Håller man på med el så måste man veta vad man pysslar med.
30 svar · 6,2k läst
·
Julia Eriksson
Julia Eriksson: [citat] Hm. Jag tror inte det hjälper det ser ut som att det har brunnit i lampan där sockeln satt. 😭
2 svar · 684 läst
·
Fairlane
Fairlane: [citat] Bra att det löst sig. Det borde kunnat verifieras i ett annat uttag och elektrikern borde kunnat klura ut det också, om det var en kunnig elektriker, men som sagt, fint att det löst sig och fint med återkoppling.
12 svar · 1,2k läst
·
D
Daniel 109: Det finns ju även LED varianter i E12. Den är udda här, men tycks vara en normal standard på andra håll.
5 svar · 630 läst
·
V
Villehehe: [citat] Ja! Jag återkommer när jag mätt den.
6 svar · 669 läst
·
H
homelabber: Jag förstår och håller med dina argument. Jag har dock gjort så att jag har tagit bort uttagen i taket där jag satt plafonder. Fast installation med Wagos i takdosan. Spottar helt i plast. Om jag flyttar låter jag antingen plafonderna sitta eller tar ner och sätter tillbaka uttagen. Visst skulle jag kunna byta till DCL som är platta då jag nu har jord i taket där. Men elektrikern här
14 svar · 6,1k läst
·
J
J-banan: [citat] Toppen!😁👍
18 svar · 1,8k läst
·
Dede77
Dede77: [citat] Det blir på rad men pga snedvägg så hamnar dom ganska rakt uppifrån när man står framför spegeln. Kanske inte optimalt men tanken är att använda spegelskåpet en del och mest ha spottarna för att jämna ut ljuset. Vill som sagt dock ha möjligheten att elda på rejält när man ska städa e.t.c. Så spottarna kommer normalt vara ganska dimmade
9 svar · 1,1k läst
M
Matteus77: Tack för svar! Kopplade enligt bild 3. Funkar kanon! Tack! Antar att i plinten så är det kopplat som ett x då? Om så, så antar jag att det även hade fungerat att koppla som bild 2?
2 svar · 919 läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Det finns, eller fanns då jag inte hittar den i handeln längre https://www.e-nummersok.se/lista/forlaggningsmateriel-forskruvningar-brandtatn/dossystem-for-infallt-montage/samtliga-fabrikat/fastring-f-overgang-60-70-1420289-14110 [bild]
3 svar · 1,1k läst
·
S
steffo_b: [citat] Om man bara tittar på vad som står på lådan så är det säkert så. Om man däremot tittar på hur länge lamporna håller så är jag inte alls lika övertygad. Jag köper numera aldrig lampor på IKEA eftersom min erfarenhet säger att dom för mig sällan hållt mer än 1 år eller så. Av ca 20 köpta lampor lyste 0 efter 2 år. Däremot har jag köpt massor av lampor från
13 svar · 1,1k läst
·
S
Stuff: [citat] Lite udda just idag kanske men jättevanligt förr. Innan vi började använda dimmers och dimbara ljuskällor
12 svar · 1,8k läst
·
W
Wannabe-snickarn: [citat] Söker också.
3 svar · 1,7k läst
Demmpa
Demmpa: När man söker på modellbeteckningen på Erex bild så får man upp en ersättare, ersättaren har elektroniskt don. https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/reservdelar-badrumsinredning/svedbergs/svedbergs-lysrorsarmatur-8w-exkl-lysror Söker man på "LTL113.108" så får man bl.a. följande träff, https://www.svedbergs.se/produkter/reservdelar/reservdelar-spegelskap/top-line-reservdelar/ Så
7 svar · 5,2k läst
·
N
NyfikenVit: [citat] En uppdatering. Jag beställde ovan nämnda lysrör från Noxion med 2700K och tänkte ge lite återkoppling: * Väldigt bra färgtemperatur. Mycket behaglig belysning för de som vill ha 2700K färgtemperatur. Precis lagom vitt-gult. Inte för kallt och inte för varmt. Ingen konstig färgskiftning som sticker ut. * Är tillverkad i plast. Fördelen är att det är mer tåligt antar jag.
25 svar · 2,8k läst
·
A
Avemo: Jag tror att det som löper störst riska att skadas om det sitter latexfog i kanten av ramarna är tapeten. Sitter det hårt kan du försöka få in en brytbladskniv i fogen. När du tagit bort ramarna kan du prova att ta bort färgen med kaustiksoda. Men som du är inne på går det också att köpa nya ramar om du inte får dem rena.
1 svar · 1,1k läst
·
JesperKn
JesperKn: Vi plockade präcis ner julbelysning från däcket, och är överens om att det är allt för mörkt nu. Vi har decklights med 80cm avstånd + spots i ett 50cm överhäng, men det räcker inte. Har tittat efter lösninga - Ideelt skulle vi kunde ersätta stolphattar på räcket med något liknande denna: [bild] Men hittar inte riktigt något med kabel i Sverige/EU - Amazon har massor alternativ,
0 svar · 639 läst
·
D
datja: [citat] Biltemas billiga dosor har utskruvbar ring. Sitter massor i vårt hus, eftersom vi putsade väggarna efter elinstallationen. Sen skruvade vi bara ut ringarna till lämplig nivå. Men de kostade 8 kronor styck på den tiden. https://www.biltema.se/bygg/elinstallationer/eldosor/apparatdosa-enkelgips-2000055071?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-shopping-LIA-low&gad_source=1
10 svar · 1,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det övre vänstra verkar väl ge rätt jämn belysning av rummet, i alla fall om inte utrymmet under rören ska användas så mycket. Är nog bra att montera dem lite längre isär för att få bättre ljus nära övre och nedre väggen. Sen beror det ju också på hur det passar bäst att ställa cykel, maskiner etc. med hänsyn till dörrar och rör.
1 svar · 487 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.