imported_Benno
imported_Benno: Nu är det mjukstängande toalock som gäller och de kostar c:a 1200 kr. Mycket smart uppfinning, men jag väntar med byte tills nyhetens behag har lagt sig...
1 svar · 4,9k läst
J
JaJb: Förslagsvis bygger du 7 cm`s väggen i lättbetong innan du tätskiktar badrummet. Du kan bygga upp den/fästa den med fix men den bör fixeras ytterligare med någon form av armering i ett par punkter. Kolla så den är i lod så blir det enklare att bygga glasblocksväggen sen. Försök att göra den så bred att när den är kaklad på båda sidor är bredden lika med bredden på glasblocken.
5 svar · 14,0k läst
Cheever
Cheever: Båda två är kvalitetsduschar av god kvalitet men där Duscholux står för det ännu lite exklusivare kanske, inget fel på den duschen alls men den blir självklart inte lika prisvärd som en Ido-dusch, som dessutom är tillverkad i Sverige om man gillar att köpa inhemskt.
2 svar · 2,0k läst
V
Vannis: Tack för infon!
4 svar · 1,3k läst
imported_Benno
imported_Benno: IKEA har haft (har?) en variant som inte är alltför dyr. Det satt rätt bra efter ett par år men det mesta går att få bort från glas med en fönsterskrapa av rakbladstyp, så inget att oroa sig för att det inte går att få bort. Har inte ersatt den efter fönstermålningen utan bjuder nu för tiden grannarna på utsikten :-)
5 svar · 12,8k läst
B
Bonan: Fick reda på genom en kollega att om man har problem med en firma och man inte vill betala men heller inte har någon lust att driva det till fogden. Då är det möjligt att istället betala summan man är skyldig till fiman till Länsstyrelsen istället och sen driva ärendet. Då kan man heller inte bli skuldsatt hos fogden.
47 svar · 10,1k läst
L
Linisen_01: Japp jag skyller på tillfällig hjärnbrist. Såklart jag vet vad det är. Ibland tänker man efter man har skrivit... Förmodligen har jag sett för få bilder svartvita golvbilder med rakläggning... spelar dessutom för sällan schack ;)
24 svar · 23,3k läst
·
Linska
Linska: Jäkligt dyrt (enligt mig) men har de flesta kriterierna. http://www.vvsonnet.se/spegelhogskap-vit-p-16697.html Freese&Bruno har ett i rostfritt med de rätta måtten. http://www.f-bruno.com/frameset.asp Kolla under Trend-Spegelskåp-cofbzsk1
3 svar · 7,2k läst
·
v-g
v-g: Fick kapa röret på min FMM garonne för att den inte skulle slå i taket. Blandaren sitter på 110cm. Taket är lite nedsänkt så det är väl på en 225 eller nåt. Skillnad på tillverkare mao ;) P.S. slår inte huvudet i takduschen. ;)
12 svar · 11,3k läst
·
B
buffyboy: ...glömde att armeringsnätet ska ligga så djupt i spacklet som möjligt.
6 svar · 2,1k läst
H
hempularen: Lite farligt att kalla det för handspackel. Det skulle iallafall för mig kunna betyda vadsomhelst från beckers latexspackel (som man givetvis inte skall använda till detta) till produkter liknande den på bilden. Skall det vara helt rätt så bör du antingen använda samma flytspackel som du kört på resten av golvet, eller konsultera tillverkaren om lämplig produkt. Som jag förstår det
4 svar · 2,3k läst
T
tank77: Ja, hårdfog och man lägger vanligtvis golvet till sist just för att dölja klippningen på nedersta raden utav väggplattorna. Så i ditt fall är det nog bästa alternativet att mjukfoga golvvinkel med samma nyans som golvfogen.
3 svar · 1,4k läst
B
BalooMannen: Tack för svar smidifix, några funderingar. Måste jag ha diffspärr då jag ska limma golvgips och sedan kakla. Eller ska jag limma direkt på värmefördelningsplåtarna? mvh Johan P
8 svar · 5,7k läst
G
GustafH79: Tackar för svaren =)
5 svar · 38,7k läst
T
TobbeGardner: Tack alla! Har inget tätskikt så det är inget problem av den anledningen att borra... Men... Kommer testa att silkikona runt om (inte under) och meddelar er här sedan hur det blev ;) Ha en bra dag!
14 svar · 6,5k läst
Tigersågen
Tigersågen: Nu har jag flyspacklat klar. Blandade 75 kg i tre omgångar med en gammal borrmaskin 500 W från Biltema. Det skvätte rätt bra och luktade lite bränt när jag slirade på kopplingen, men det gick och jag tror maskinen överlevde. Men det är tur för maskinen att man inte gör detta så ofta :).
21 svar · 13,4k läst
M
*Martina*: [citat] Håller med! Varm handduk efter duschen/badet ska det vara! ;)
7 svar · 2,2k läst
nino
nino: Är grunden gjuten? om inte så säg till att du vill ha en till golvbrunn Är golvet gjutet och du har golvvärme är det nog bara att glömma.... Alt. betala väldigt mycket Be huvudentreprenören att dra extra vatten och el dit ni tänkt ha badet
1 svar · 2,2k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Har också hört att det skall fungera bra. Det är ju egentligen ett klassiskt hushållsknep för att lösa kalk och avlagringar. Naturligtvis har man alltid glömt att skaffa alternativ till den vanliga fogrensen (fosforsyra) när man står där och skall göra jobbet. :)
12 svar · 2,7k läst
C
Colds: Vi har en från Ikea i metall med plats för fyra rullar på en stång i mitten. Funkar bra och är rätt snygg.
3 svar · 2,7k läst
M
Mäster: Riktigt fränt.. men inte i mitt badrum....
12 svar · 7,4k läst
·
Caspár
Caspár: Med tanke på att jag startade tråden, så kan jag nu berätta att jag isolerat alla väggar. Tack för alla svar och inlägg.
9 svar · 3,2k läst
S
Strulputten: Tack Cheever! Då får det bli en 6861. Just nu verkar Rinkaby Rör ligga bra till i pris fast jag har inte tagit reda på om det är modellen för limning (som vi vill ha) som de säljer.
7 svar · 3,0k läst
S
SvenD: Det borde funka, men ta bort sargen vart efter och fyll igen med bruk ända ut mot vägg. Jag vägde av och ritade upp golvnivån längs alla väggar. Proffset som hjälpte mig med gjutningen, lade på bruk till denna nivå vid väggen och byggde sedan upp en "ö" av bruk en bit från väggen. Höjden på "ön" vägde han av med ett vattenpass så att fallet blev som planerat, ca 1 cm/m mot
15 svar · 11,1k läst
mexitegel
mexitegel: Kanske inte avfärda om detr finns andra skäll att välja denne. Men du bör nog fråga varför han vill göra som han föreslog.
6 svar · 1,1k läst
L
Lybeck: .. jag lyckades komma åt skicka knappen för tidigt. Skivorna var alltså ECOPRIM som är ett isoleringsmaterial i form av skiva av extruderad polystyrencellplast (XPS) från Paroc. På deras hemsida står att den är fukttålig enligt: "Vatten absorption, långtid, Deklarerad, WL(P) enligt EN12087 < 0,2 volym% kg/m2- Tror ni att det fungerar bra? Eller finns det andra bra alternativ?
6 svar · 1,7k läst
E
erber: Jag säger bara - gör rätt från början. Vilket jäkla pyssel detta helt onödiga jobb var. Men om man ser det från den ljusa sidan så slapp jag ju ta ned gipsen. :pErber
3 svar · 2,0k läst
Cheever
Cheever: 70x90 eller 80x80 brukar vara minsta mått som finns har inte sett 70x70. Blir lite väl trångt i 70x70 och efterfrågan därefter. Har man ett sånt litet utrymme lönar det sig men en mer öppnare lösning utan fastare väggar även om det självklart inte alltid funkar...
1 svar · 24,0k läst
kungkokos
kungkokos: [citat] Jasså? Och jag som tycker det känns trångt :) haha...man blir väl snabbt hemmablind. Vi skall därför sätta in 2 takfönster till (1 över toan och 2 över bubbelbadet) i snedtaket för att lyfta rummet lite vilket snickaren tar 16 timmar/fönster för. Även det låter ganska rimligt.
11 svar · 4,4k läst
M
Mäster: När jag byter slangar, så lägger jag en 2tum6 mot väggen som stöd, kopplar sedan på kofoten och tar i.... Så ganska hårt vill jag påstå.. Funderade lite, och undrar om det inte kan gå att snedskära i alla fall, om du snedskär ca 8-10 cm, så du får en mjuk följsam ände, och plats för lite tejp. Borra ett hål i spetsen att trä drag tråden igenom, tejpa lite runt spetsen så att
13 svar · 12,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.