2 474 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Badkar upphöjt, golvbrunn?
Vi hade tänkt att ha vårt badkar på en plattform som är ungefär 10 cm ovanför resterande golv i badrum. Skall man ha golvbrunn även på det lägre golvet?
Tänkte om det skvätter etc när man badar.
Tänkte om det skvätter etc när man badar.
Redigerat:
Tjena!
Håller precis på att göra samma sak, är ingen expert på ämnet men vad jag har förstått så ska det finnas en golvbrunn nedanför platån som tar hand om vattnet som hamnar nedanför plattformen. Jag har placerat ett unidrain (väggplacerad golvbrunn) precis nedanför plattformen, flänsen på denna ligger alltså mot själva plattformen.
Blir kanon när det är klart.
Håller precis på att göra samma sak, är ingen expert på ämnet men vad jag har förstått så ska det finnas en golvbrunn nedanför platån som tar hand om vattnet som hamnar nedanför plattformen. Jag har placerat ett unidrain (väggplacerad golvbrunn) precis nedanför plattformen, flänsen på denna ligger alltså mot själva plattformen.
Blir kanon när det är klart.
Sätt tex en spygatt i den övre platån. Unidrain och andra tillverkare har brunnar med en extra ingång.
Alternativt om man har fritt under golvet sätter man en till golvbrunn bara.
Golvbrunnen bör ju av logiska skäl finnas på den lägsta punkten i badrummet. Detta har tom jag som lekman räknat ut
Alternativt om man har fritt under golvet sätter man en till golvbrunn bara.
Golvbrunnen bör ju av logiska skäl finnas på den lägsta punkten i badrummet. Detta har tom jag som lekman räknat ut
Var hittar jag unidrain någonstans? Kollade på unidrains hemsida men hittade inget.
Redigerat:
Skall erkänna att vi pinsamt nog redan har byggt upp hela badrummet, gipsat och börjat spackla. Tills vi kom på att vi hade glömt detta...
Just därför skulle jag behöva lite mer specifika uppgifter om var det finns och kanske några bilder så man kan lösa detta utan att behöva riva det vi redan har gjort.
Just därför skulle jag behöva lite mer specifika uppgifter om var det finns och kanske några bilder så man kan lösa detta utan att behöva riva det vi redan har gjort.
Redigerat:
Klicka här för att svara