raveper
raveper: Sandpapper och målarfärg.
4 svar · 2,0k läst
·
raveper
raveper: Eftersom det verkar vara ett äldre badrum antar jag att fönstervägen inte fungerar då de brukar ha rätt små fönster.
8 svar · 7,8k läst
·
T
tank77: [citat] Jävligt skumt då EPS har funnits ute på marknaden i flera år!
26 svar · 12,1k läst
·
M
marre123666: Går bra att skära ett kors-snitt...på med casco auquastop....klipp en bit wetstop och släng dit och sen på med aquastop...klart!
2 svar · 1,5k läst
L
limen: Tyvärr är det just kakel på väggarna =/ Okej, det var värt ett försök iaf. Tack för hjäpen!
3 svar · 1,7k läst
Z
ZeroX66: Nä samma känsla kan det väl aldrig bli ,men detta handlar ju om ett nytt sätt att fixa sitt badrum till. Har en vägg som är bara gips och skall kakel sättas så måste den väggen bytas ut till mer bärande vägg. Med plattor så slipper jag det och matta är svårt att sätta själv. Trodde faktiskt att jag skulle få mer respons på inlägget ??
4 svar · 1,7k läst
T
tank77: Praktiskt taget omöjligt att lägga 60x30 plattor i ett fall utan att det blir något fogsprång och dessutom blir det minimalt med fall. Enda sättet att få det helt hundra utan fogsprång är att göra en kuvertskärning i så fall. Edit: Såg just att på din andra bild är det just en kuvertskärning:)
4 svar · 10,0k läst
·
T
tank77: Ja, själva skivan är ju tätskiktet så då är det ju ganska onödigt att ha ett till tätskikt bakom skivan:p
8 svar · 2,8k läst
T
tank77: Samt ett flytspackel som tål fukt.
3 svar · 2,2k läst
B
berra7: när du har installerat tvättmaskin, dusch, WC-stol och tvättställ så har du inte mycket mer plats till förvaring i badrummet, så mitt förslag är att ha förvaring i ett annat utrymme i huset, badrummet e fullt med bef. saker
1 svar · 1,0k läst
H
hempularen: Vad menar du med "försluts i toppen"? Den skall väl gå ända upp till taket?
4 svar · 2,0k läst
S
Skidan: Hej! Vi BEHÖVER göra om ett badrum i vårt hus, frågan är "bara" hur och när. Huset är i tegel och byggt tidigt 1970-tal. Inget rum eller del av rum verkar har renoverats sedan bygget. Så här fungerar det idag: för att komma till badrummet skall man gå från köket in i grovköket/tvättrummet (info: finns en ytterdörr till trädgården från detta rum). Från detta lilla
0 svar · 911 läst
S
souba: Som sagt.. ingen tillluft i badrumm mer än det som kommer genom dörren. Protokoll har jag inte fått något, måste nog ringa byggfirman och kolla det. Körde även tortummlare och tvättmaskin ganska länge igår i tvättstugan och blir ganska mycket fukt där med, inte som badrummet men ändå:-/
12 svar · 7,9k läst
Alfredo
Alfredo: Hålen råkar inte sitta så till att det skulle passa att limma uppe en "tvålkopp" eller annan liten plasthylla. Jag personligen skulle dra mig för att knacka bort plattorna. Dels för att jobbet kanske blir mer omfattande än du tror. Dels för att resultatet kanske inte blir bra, varken "täthetsmässigt" eller utseendemässigt. Jag tror du får svårt att hitta tillräckligt lika plattor
8 svar · 18,3k läst
·
L
largab: [citat] Plant flyt är helt enl reglerna. Om du tänker skita i tätskiktet ... Gå på dass istället, tror fixet biter dåligt annars :-) sänt from my fån
19 svar · 17,3k läst
hevi
hevi: [citat] Det var min nästa fråga, då jag har tittat på att importera en fräck takdusch, jag med. :) Det blir ju lite märkligt då duschen sitter försänkt i taket. Antar att man får bygga någon form av infällnadsbox i taket och dra rör-i-rör, men vad är det för krav på tätskikt i taket/boxen?!?
2 svar · 5,3k läst
T
tobiast: Jag skulle försöka hitta en rejält bred rostfri bricka, minst halva diam av den yta stället ligger an mot skivan. Det blir en rejäl bricka men också mkt stadigare. Ta min 5 mm tjock på bricka o mutter. Skulle siliconat men mkt tunt och nära hålet så det inte syns och blir missfärgat med tiden. Bricka kan du hitta hos en större rörkrökare med lite tur annars finns det säkert
1 svar · 1,5k läst
FemTummar
FemTummar: Jag har pannrummet rakt under badrummet så jag tvivlar på att det är betonggolv. Det är iaf nån slags trätak i pannrummet.
3 svar · 2,0k läst
·
G
guldgossen: Ser till att ha dokumentation på att de sagt att det ska funka, förstås.
18 svar · 4,7k läst
R
Rickardfix: Hur blev ditt badrum bra då?
8 svar · 6,1k läst
Globetrot
Globetrot: ....nej jag menade snarare att om man skulle vilja besiktiga ett badrum så bör det väl göras i delar, tex väggar uppreglade, tätskikt lagt, slutbesiktning......och i så fall brukar detta avtalas så alla känner till det och tid avsätts. Det handlar inte om att misstro hantverkaren, utan att man själv kanske inte anser sig ha rätt kompetens att veta om det är rätt. Besiktningsmannen
4 svar · 2,4k läst
A
amandalar: Vi tittar för tillfället på handfat men lite frågande över storlek. I vårt större badrum har vi en lång bänksiva på 256 cm där vi tänkt ha 2 st handfat. Sedan har vi även ett gästbadrum/framtida barnbadrum. De är alltså alla handfat som kommer användas dagligen. Vi har hittat ett handfat vi verkligen tycker om men det finns endast i bredden 70 eller 40 resp innermåtten. 63,2 och
0 svar · 2,4k läst
G
greywood: Tackar för tips. Kan bara konstatera att det gäller att ladda upp med minst dubbelt antal säckar flytspackel för att kunna bygga fall.
8 svar · 5,8k läst
·
C
corre: Fördel till ninos böj är att kondens eller läkage från toaletten kommer en bit ut på golvet och är synligt, istället för att följa slangen till väggen och riskera att gå in i väggen
8 svar · 10,3k läst
·
B
BobbaFett: LK M5 blir ju perfekt till detta ändamål, tack för tipset
4 svar · 3,1k läst
M
MMR: Vad är snyggt för dig? Ifö Sign eller Gustavsberg Nautic är i mina ögon snygga och bra stolar. Är det en golvstående stol du skall ha? Jag rekommenderar nog att du lägger in några förslag på vad det är du letar efter.... annars är det en fråga som är stört omöjlig att besvara
1 svar · 1,4k läst
anders07
anders07: Det finns inget organiskt i plattan som skulle kunna ge mögel grogrund. Jag har aldrig sett blått/lila mögel heller... Det måste vara någon färg som kommer genom. //Anders
6 svar · 5,9k läst
·
J
JOS81: Nu är det ju inte hantverkaren som på någotvis påverkar det höga priset, utan butiken han beställer från. Ringde upp denna och frågade helt enkelt vad som blivit fel. Om en 30x0,65 rulle verkligen kostade 1824+moms dvs 2280:- när man kan köpa samma rulle hos sigro för 1283:- inkl moms. Han påpekade att de hade en lite lustig prissättning och att han inte kunde göra något på sitt
8 svar · 31,3k läst
J
Jugend: Inte seriöst att köra exklusive moms. Att säga att man missat det är inte heller seriöst. Kräver inte yrket noggrannhet. Mitt tips är att upphandla delarna separat. Riv själv. Du kommer spara mycket på det tror jag framförallt om du har annat att göra i elväg tex och detsamma med rörisens arbete.
26 svar · 10,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.