Hej!

Jag bygger ny toalett med duschhörna.
Golvet ska kläs med klinker på golvvärme (el) och väggar med kakel.
Är det någon som kan förklara vilka krav som finns på väggar och golvets uppbyggnad runt duschhörnan samt i övriga badrummet?
Dvs. hur ska väggar och golv byggas upp, utifrån och in, vilka väggskivor, material ska användas, etc.

Tack!
/WM

Sök på forumet! Finns massor av trådar..

Ja det finns massor av trådar och BKR respektive GVK säger inget om vad man ska ha för skivor på väggarna i ett våtrum, de anger bara kriterier. Rätta mig om jag har fel.
Det senaste jag fick höra från en bygghandlare var att det är 15 mm plywood under och våtrumsgips på det. Vad nu våtrumsgips är för något...

• Gilla
Neo Gucci
  • Laddar…
Gruvberget skrev:
NU har jag hittat det i en annan tråd. BKR och GVK är som sagt var fel hänvisning.
Väggarna bakom tätskikt och ev plattor beskrivs här:

[länk]​
Det finns många andra lösningar. Våtrumsvägg 2012 är dock framställd för flexibilitetens skull då det inte krävs några kortlingar utan man även i framtiden kan komplettera med något annat såsom stödhandtag, vägghängda skötbord etc.

Du har dock rätt redan från början då våtrumsvägg 2012 är framtagen gemensamt med BKR och GVK.

B
Undrar lite... Om man redan har 60 cc, går det lösa utan att behöva sätta nya reglar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.