Tjena!
Flytspacklade för första gången igår. Tror jag gjorde en vanlig nybörjarmiss och petade i det lite för sent. Upptäckte när det stelnat att det var några ojämna gropar på några ställen.Hur gör jag nu? ska spackla resten av golvet idag. Är det bara att ta lite av spacklet som blir över då och fylla i groparna eller blir det galet? Tänkte om man är lite försiktig och sen finputsar det när det nästan stelnat.

Fråga två:
Vårat badrum är så skevt så jag fick svårt att få våtrumsgipsskivorna att sitta tight mot taket på alla ställen. På ett ställe är det en glipa på 1,5-2cm upp till taket. Hur tätar jag där? på våtrumsspacklet står det att max tjocklek får vara 3mm. Här rör det sig ju om 12mm. Nåt tips?Hare gött!!

/Torparn som försöker få bort tummen från mitten av handen.

Flyt du lite till så det blir jämnt, funkar utmärkt.

Spacklet klarar det, är inte så känsligt längst upp heller. Du kan också täta med Silicon när du sätter taklistw.

Tackar!
Då är det bara att ladda upp mentalt å köra igen!!
Klurar på om jag ska sätta upp distanser å försöka skrapa rätt sista biten framför brunnen
och riskera att det blir gropar igen. eller om jag bara ska hälla efter väggarna och skrapa fallet med spackelspade innan det torkat helt.

Tjoflöjt!

Spacklade glipor med våtrumsspackel. Läste sedan några regler att man inte får ha våtrumsspackel i badrummet. vart ska man då ha det? i skogen?
Det här badrummet blir nog mindre godkänt för var dag som går.
Det känns inte som det bästa att börja med när man knappt snickrat förut.
Men det ska nog funka i slutändan hoppas jag.

du ska ha det under tex våtrumsmatta eller om du ska ha målade väggar.
Cementbaserat spackel ska det vara om det ska kaklas

Är det högst uppe mot taket och det är några glipor så kvittar det, anledningen till att man inte ska ha våtrumsspackel är att det inte är tillräckligt starkt, men där upp så är det nog lungt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.