Tjena. Någon som kan säga något om priset på en offert? Jag och frun ska göra om ett ca 11-12kvm rum till badrum/tvättstuga. Rummet är ej tidigare våtrum och det finns inga brunnar eller avlopp draget. Så golv,väggar o tak ska ner.Vi tänkte riva själva och köpa kakel, matta, inredning, toa och badkar själva. Offerten vi fått ligger på 251 000:- efter ROT draget, då ingår allt snickeri, platt/kakel sättning, mattläggning, eldragning och rördragning. Låter det som ett rimligt pris eller är det skyhögt? Vore tacksam för svar.

Det låter helt vansinnigt dyrt, och motsvarar nästan ett halvårs heltidsarbete.

Ja, det låter inte rimligt. Ta in fler offerter.

Du måste givetvis ta in fler offerter för att jämföra. Du får nog också vara vaksam på när du får en offert som inkluderar vvs och el från samma företag, har dom dessa hantverkare, och har dom behörighet för de arbeten som offereras.

Helt sjukt, det är ju nästan en 400 000 innan rot !

Jag hjälper kompisen att renovera deras badrum nu och det är ca 8 m2, har reglat upp väggarna samt bytt avloppet och brunn och reglat taket för spottar.mm + att en VVS firma fick dra om alla vattenrör i hela huset eftersom dom gick i plattan ( en plans hus! ) samt el-dragning! material + VVS & EL gick på 70 000:-. Då är ju självklart allt arbete gratis men ändå, jag skulle aldrig kunna ta cirka 210-250 000:- för detta arbete!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.