Jag söker en takdusch ungefär som den nedan.

Finns många varianter, men det vi vill ha är en blandare anpassad för detta, där man TYDLIGT vet var vattnet kommer... (!)
T.ex. där vattnet går att vrida på via vänstra vredet, rakt upp avstängt, åt ena hållet ökar man vattnet mot takduschen och åt andra hållet till handduschen (med tydliga symboler).

Tips mottages tacksamt på prisvärt (1000-4000 kr) set med både set och blandare, alternativt separata saker som fungerar enligt önskemål.

takdusch.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De flesta har väl en knapp man drar ut för att använda handduschen alternativt ett vred, jag förstår inte att det skulle kunna vara ett problem att hitta?

Jag den här Hansgrohe-duschen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=581484 (mkt prisvärd IMHO)
Med den så är det en spärr på vredet så att man måste trycka för att få vattnet i takmunstycket. Vrider man åt andra hållet kommer det i handduschen (ingen spärr). Dessutom är det symboler på blandaren. Går inte att ta fel.

• Gilla
martinradbo
  • Laddar…
sulfobus skrev:
Jag den här Hansgrohe-duschen: [länk] (mkt prisvärd IMHO)
Med den så är det en spärr på vredet så att man måste trycka för att få vattnet i takmunstycket. Vrider man åt andra hållet kommer det i handduschen (ingen spärr). Dessutom är det symboler på blandaren. Går inte att ta fel.
Låter som precis det vi är ute efter. Tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.