Håller på att planera för att renovera badrummet och har hos Svedbergs hittat inredning till badrummet som tilltalar oss. Hantverkaren som vi talat med avråder dock från Svedbergs då de enligt honom ska ha dålig kvalité. Hantverkaren rekommenderar Vedum men vi gillar inte designen på dessa. Det är första gången jag hör talas om detta. Är det någon som vet något om detta och kan rangordna olika leverantörer av badrumsinredning med avseende på kvalité och pris/prisvärd?

Jag stod och valde mellan Svedbergs Bianco och IKEA Godmorgon underskåp för något år sedan och valde IKEA eftersom jag tyckte att IKEA gav ett bättre kvalitétsintryck och hade lägre pris. Svedbergs hade t.ex. enbart vita sidor oavsett på dörrarna, medans IKEA hade helfärgat. IKEA kändes också stabilare.

Jag skulle ta en titt på byggmax badrumsinredning, jag tycker de hade snygga och prisvärda grejor. Har inte någon koll på livslängden dock.

Ikeas godmorgon har vi haft i knappt ett år. Kommoden funkar bra, men dock har jag en sambo som tvättar sig för ofta och dräller vatten på sidan.
Resultatet blir att faneren har släppt i nederkant av sidan rejält samt lite på båda lådfronterna på hennes sida.
Det är nackdelen med faner och spånskiva.
Jag vet inte om vi fått måndagsex eller om det ska vara så.

För hoppningsvis får vi nya träbitar på garanti.

Förutom det är vi nöjda!

Vedum hellre än Svedbergs är min erfarenhet. Vi satte Vedumskåp i badrummet i lägenheten vi bodde i innan vi köpte hus.

Har man ett lagom stort badrum så är det bäst att inte ha kommod alls som är ju den första badrumsprylen ( strax efter duschdraperi och silikon fog) som blir skabbig på kort tid. Duschdraperi är dock billig att byta men inte kommod+handfat.
Handfat på en pelare eller på konsoler med snygga vattenlås varar längst och är aldrig fel med tanke på estetik. Förvaring typ hyllor och skåp, spegelskåp kan man placera på vägg och långt bort från vattenstänk. Finns smarta hyllor av porslin hos ifö om man behöver en utställningshylla för smink och dyl.

Badrumsmöblers producenter har serverat oss en kommod som ( dyr) standardmöbel men tänker man till så går det att välja bort den och få en mer hållbar lösning. Det gäller bara att tänka konstruktivt i planeringsfasen och inte ta det som serveras :).

Jag har sett vad vatten kan göra med fanering, lack och färg och har ingen kommod idag. Mitt badrum ser tidlöst och fräsch ut alla dagar i veckan år efter år så som det var planerat ...
lycka till med dina planer!
gaia

Om kommoden ser för risig ut om några år så fungerar jag på att byta ut de dåliga spånskivorna mot lackade skivor av massivt trä. Demontera kommoden, och använda skivorna som mallar för utbytesstyckena.

Det är egentligen synd att alla kommoder som är gjorda av massivt trä kostar svinmycket. Varför kan inte IKEA byta ut spånskivorna mot träskivor och lägga på en tusenlapp på priset?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.