Jag tycker att jag googlar och googlar men får ingen träff... heter den typen något speciellt eller?
Jag vill ha en blandare för badkar men med en dusch på också... :confused: Jag känner nog inte för att bada jämt om man säger så.

Krilleman
Men en vanlig badkarsblandare har ju någon form av omkastare för dusch/badkar!

Vissa en spak man får dra i. Andra kan man svänga hela pipen för att växla strålen.

Den länkade blandaren ovan har omkastare. Det är den lilla spaken på pipen. Duschslangen ansluter du undertill på pipen.

HEM2121 skrev:
Den här har vi, FM Mattsson.
Titta på denna tråden, #36
[länk]
Vet du vad den heter? Blandaren alltså...?

H
Falkens skrev:
Vet du vad den heter? Blandaren alltså...?
Nej, det står inte, men det är den enda som har rostfri look, inte så billig pga av den rostfria looken, men snygg. Unnade oss det för de andra kranarna var köpta på kampanj. :) Ring till FM Mattsson och maila över bilden så får du säkert svar. Själva kranen, när kranen är mot väggen är duschen på och utåt då kommer vattnet från pipen, men det kanske är en självklarhet.
Det går att special sätta ihop kranar, prata med FM Mattsson, du kan väja pip/kran vi valde den som är lite rund i designen. Titta här också http://www.fmmattsson.se/kranguiden/ hittar inte just den pipen men du kan säkert välja den pipen du vill. Drog mig till minnes att det var lite besvärligt att få fram just den pipen, de förstod inte riktigt vilken det var, hade sett den på en utställning, Skulle du behöva få bättre bilder på just pipen så hör av dig.

Redigerat:
H
krilleman_215 skrev:
Pipen finns fortfarande att köpa.
[länk]

Blandaren är en FMM Iseo. Som inte tillverkas längre enligt servicehandboken.
[länk]
Då lär denpipen passa till själva blandaren också och där har FM flera likande blandare som vi har. Tänk bara på att pipen är mattpolerad för att likna rostfritt.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.