Byggahus.se

Ska foga golvet men har en hinna som jag vill ha bort

1. H
    Medlem Nivå 1
    Har fogat väggarna och det har kanske kommit lite fog på golvet.

Har fått en hinna som verkar väldigt svårt att torka bort med vatten. vet inte säkert vad den kommer ifrån. Kan nog säkert vara lite fix och fog som är runt smetat.

Någon som har tips på hur man kan få bort det.?. Är det bara att tvätta av många gånger. Eller har jag på något sätt lyckts förstöra golvet?.

Tacksam för snabba svart.

2. S
    Anonym
    det finns dom gånger det läckt olja i produktionsskeded på platter.
    dock svårt att veta vad ditt problem är.
    har du bara dragit hård fog?

3. H
    Medlem Nivå 9
    Har du fått silikon på golvet. Är plattorna genomfärgade?

4. T
    Allvetare · Nivå 14
    Är det inbränd fog kan du testa Fila Deterdek eller Kalcinex!

5. H
    Medlem Nivå 1
    Jag vet ju inte exakt vad det är som är på plattorna. Det blir som en hinna när jag försöker göra rent. Men vet ju att jag spillt lite hårdfog när på golvet. Som jag funderade på om jag kanske hade spridit runt på golvet när jag tvättade rent.

genomfärgade?.

Har bara hårdfogat. Så silikon vet jag att det inte är i alla fall.

Men det har ju blivit bättre och bättre för varje tvätt. Ska prova clean klinkerrent från kiilto som jag köpte i går i fall att och se om det tar bort det bättre.

6. H
    Medlem Nivå 9
    Redigerat 9 maj 2015 20:30
  7. H
    Medlem Nivå 1
    Tror jag fick resultat av det rengöringsmedlet jag hade. Stort tack HEM2121 för all hjälp.

8. H
    Medlem Nivå 9
    Varsegod! Lycka till med rengöringen!

9. H
    Medlem Nivå 1
    Det blev som nytt. :). Fick skura lite med clean fog. Och det funkade. Men tyvärr så kunde jag ju inte foga golvet som va tänkt idag. Men bättre det blir bra och tar en dag längre tid. :). Tack för hjälpen.

10. H
    Medlem Nivå 9
    (y)