Hej!

Ska renovera mitt lilla badrum (golvyta 2kvm) och vill sätta in en takdusch i ena hörnet.
Jag vill ha en enkel duschvägg i klarglas, problemet är att mitt fönster är i vägen för duschstången. Kan jag lösa detta genom att strunta i stången helt eller behövs den för stabiliteten? Alternativt sätta stången ovanför fönstret men det kräver en duschvägg som är minst 2,4 meter hög....var hittar man isf dessa?

Mvh Teresia

Med "duschstång", menar du då ett snedstag som skall stabilisera väggen?

I så fall kan du nog montera det på vilken sida av vägen du vill.

Rita en bild och förklara bättre! Vad menar du med duschstång tex? Staget till duschväggen? Det finns duschväggar med både raka och sneda stag.

Vad finns i badrummet?
Vilka längdmått har badrummet (tex 1*2m)
Skiss över badrummet?
Det går kanske att omdisponera utrymmet?

Är det ett badrum (som innehåller dusch, toalett & tvättställ) eller är det bara ett duschrum?

Vi har en toalett (toa & tvättställ) som är ca 1,7*0,9m, där går det inte att ha något mer. Sedan har vi ett duschrum strax intill toaletten, som innehåller dusch och omklädning plus dörr till framtida bastu, som är ca 2,1*1,9, där blir det svårt att även kunna få in toastol och tvättställ när vi bygger igen dörren till "framtida bastu", vi kommer antagligen göra rummet större. "Framtida bastu" kommer att bli garderob framöver.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.