Hej! Jag kommer ta över mina föräldrars hus då dom flyttat till lägenhet.
Under tiden dom inte bott där har det varit läckage i Badrummet och ett rör har rostat sönder. Badrummet hadde vi tänkt ta bort och göra nytt så där är det inget problem men vi ska också dra nya rör till ett utbygg som vi då kommer ha kök och ett extra bad samt ta bort rör från det nuvarande köket.
Frågan är då. Hur mycket tror ni detta kan komma på? Vi behøver bara hjälp med rörmokare då vi gör resten själva.
Rekomenderar ni också att man hittar materialet själv och inte använder rörmokarens materialer?
Jag har läst lite rundt och det kommer säkert komma upp ett svar här om varför jag inte ringt en rörmokare och frågat dom personligt. Men jag vill ha ett innsyn på om andra har gjort samma sok och vad dom haft för yter och offerter . kommer kanske använda denna tråd senare då jag lägger in offerter jag fått från olika rörmokare
Extra info.
Det nuvarande Badrum är ca 6 kvm, Ska riva upp, byta rör och ha en dusj, toalett och tvätt maskin,
Køket går ca 1 meter ifrån ''source'' behøver inte riva upp halva huset för att ta bort dom
Nybygget är ca 6-7 meter ifrån ''source'' och gå ut (isolerat under en veranda utanför huset in i det nya bygget som då kommer vara under det nya badrummet och köket som bara ligger 2-3 meter ifrån varandra. Det ska också läggas en ny varmtvattens behållare under det nya badrummet och köket.
Tackar så mycket för svar