Skall snart till att gjuta plattan till vårt fjällstugebygge, skall hyra in en van betongare men funderar lite på hur man gör med badrumet. Golvärmeslingorna gjuter jag in men funderar på om mn brukar gör golvet helt klart i badrummet ?
Det är ju skönt att slippa flytspackla efteråt. Då jag själv gjöt plattan till vårt hus så gjorde jag en ursparning i badrummen och göt sen upp dessa efterhand.
Ska man flytspackla fallet i efterhand så bör man kanske göra en ursparning så att inte badrumsgolvet blir onödigt högt, eller hur brukar man göra ?
Det skall ligga våtrumsmatta på golvet btw
//E
Det är ju skönt att slippa flytspackla efteråt. Då jag själv gjöt plattan till vårt hus så gjorde jag en ursparning i badrummen och göt sen upp dessa efterhand.
Ska man flytspackla fallet i efterhand så bör man kanske göra en ursparning så att inte badrumsgolvet blir onödigt högt, eller hur brukar man göra ?
Det skall ligga våtrumsmatta på golvet btw
//E
Inga problem att fixa fallen direkt i betongen i samband med gjutningen sen sloda och glätta. Klarar inte betongaren det skulle jag definitivt valt en annan betongare.
Så här såg mitt gjutna fall ut efter skurningen, efter stålningen så blev det superslätt och klart för våtrumsmatta
Så här såg mitt gjutna fall ut efter skurningen, efter stålningen så blev det superslätt och klart för våtrumsmatta
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Precis det svaret jag ville ha magnetens ! Ser jäklogt fint ut. Vad körde ni med för flyttal på betongen? S4 eller S5? Tänlte att det kanske är svårt att göra fallet i S5 då den är så lös men det kanske bara är att vänta lite tills den satts sig något
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inga problem vi fixade fallet samtidigt som vi la ut och vägde av betongen med lasern.
Hade nog fixat det själv oxå, men blir ju lätt stressigt när man gjuter så denna gången hade jag hjälp å så slapp jag ju åka å hyra vibrator o helikopter.
Klicka här för att svara