Jag har en ny toalettstol som snart ska monteras. I installationsanvisningen står att stosen (125 mm diameter) ska sticka upp 50-70 mm över golv. (Stolens anslutning slutar ca 30 mm över golv.)
Nu har jag haft hantverkare som flytspacklat och dom gjorde kraftigare fall än jag räknat med så golvet där stolen ska stå hamnade högre än jag planerat med påföljd att stosen sticker upp knappt 40 mm. Jag har konstaterat att det kommer nog inte att bli lukttätt med den gummitätningen jag har.
Vad behöver jag för att lösa det? Någon annan form av tätning? Förlängning? Det är dolt vattenlås så jag kommer inte åt att täta med kitt eller liknande.

Redigerat:
Finns förlängningar till detta, tex denna.

Fast det som kallas stosförlängning verkar ju vara en extra lång stos för anslutning till 110-rör snarare än en förlängning till befintlig stos.

Den kanske fungerar bättre. Såvida det inte blir problem med att den blir för lång istället.
Jag får ta en shoppingtur och se vad som finns i affärerna häromkring tror jag, det kan ju knappast vara ett unikt problem.

Krilleman
Nej den blir inte för hög om du kapar bort ditt defintliga uppstick. Ev tätskikt ska läggas upp på den nya WC-anslutningen.

Kan inte kapa uppsticket...mattan är redan monterad.
Hursomhelst, efter att ha irrat runt i ett par butiker där dom inte hade så värst mycket koll så fick jag till slut tag i en som passar perfekt i befintlig stos. (Anslutningsmanschett Ido 63510.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.