9 262 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Eluttag badrum (med spegel)
Sitter dosan bakom gips är det ju inte så svårt att ta fram den bara den är ordentligt dokumenterad. Först ett litet borrhål för att lokalisera dosan, sen tar man fram den med multicutter eller morakniv.
Jag tänker mig att tapetserade eller målade doslock blir tillräckligt snyggt. Men jag håller med - det blir inte snyggt mot kakel.
Jag tänker mig att tapetserade eller målade doslock blir tillräckligt snyggt. Men jag håller med - det blir inte snyggt mot kakel.
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
139 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 569 inlägg
Dokumentera duger fint
När det gäller badrum så antar jag att man kan offra en hole-in-one dosinsats och placera den i dosan innan man kaklar igen väggen. Vill man senare öppna dosan så räcker det med att ta fram magnetsökare och hålsåg.
Är man smart ser man till att den överbyggda dosan är en änddosa, så att det inte går kabel igenom den. Lämpligen lämnar man också en dragtråd till en närliggande kopplingsdosa så att man lätt kan dra i tråd när det behövs.
Är man smart ser man till att den överbyggda dosan är en änddosa, så att det inte går kabel igenom den. Lämpligen lämnar man också en dragtråd till en närliggande kopplingsdosa så att man lätt kan dra i tråd när det behövs.
Produkter som diskuteras: "hole-in-one"
Hole-in-One
Hole In One underlättar arbetet med att montera plattor och paneler över el- och VVS-dosor genom sitt patenterade magnetsöksystem. Systemet är designat för att göra det enklare att hitta och montera dolda el- och VVS-dosor, och är särskilt
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 569 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden