Hej!
Jag funderar lite kring fogarna i duschen här hemma. Det är lagt silikon i fogarna mellan golv och vägg samt hörnet mellan väggarna, eftersom duschen står i ett hörn.
Silikonet precis under duschen har lossnat, så jag har börjat ta bort fogen mellan golv och vägg. Då uppstår självklart några frågor....
1 Måste jag byta all fog, även vägg mot vägg-fogen och fogen vägg mot listerna för duschdörrarna?
2 Jag har förstått att det egentligen inte behövs silikon mellan golv och vägg. Men det ser utom att det inte är satt någon fog enligt bilden jag bifogar. Ska jag fylla upp med silikon i hålrummen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För mig ser det ut som att golvet är lagt först och sedan väggen. Ska man behöva fylla upp med kakelfog i springorna ? Ska jag behöva rensa bort all gammal fog och sedan lägga ny?
3 Borttagning av silikon. Räcker det att skrapa bort den och sedan rengöra med t-röd?
I övrigt, så här jag bott här i ca 7 år. Ägaren innan mig hade bara bott här i 2 år. Han sa att de som bodde innan honom hade renoverat badrummet. Oklart om det är fackmän eller de själva som gjort det.
Med tack på förhand,
Rikard