Håller på och gör om gästtoaletten i huset och behöver lite input. Det är ett smalt men ganska långt rum, 240x120 där man kommer in på ena kortsidan. Toalett och handfat kommer hamna längs ena långsidan med toalett närmast dörren (där avloppen är sedan tidigare, vilket vi inte kommer ändra).

Där jag kört fast lite är val av handfat/kommod, eller snarare djupet på en sådan. Spontant har jag velat ha en vägghängd kommod som döljer avloppsröret men de snygga jag hittat är ca 50 cm djupa vilket jag tror kommer se ut som en stor bulle och få rummet att kännas ännu smalare. Alternativet är väl att ha ett vanligt konsolhängt handfat med pelare under eller en mindre djup kommod.

Vad tror ni är bästa djupet för handfatet?
Blir det snyggast med pelare eller kommod i ett smalt rum som detta?
Om kommod är snyggast: Ska den ha samma ungefär djup som handfatet?

Kan väl tillägga att gästtoaletten i fråga kommer användas ganska mycket då det är enda toaletten på bottenvåningen, däremot har vi inget sovrum på den våningen så vi kommer inte ha massor med grejer vi måste förvara. Det kommer vara vitt 25x40 blankt kakel på väggarna med en svart rustik fondvägg på kortsidan längst in. Över handfatet kommer en enkel spegel hänga och ovanför den är belysningen i rummet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.