F
Finndjävel: Jag hade bara tätat i skarvarna och lackat listerna. Det håller nog många år och om 10-15 år vill du antagligen ändå göra om badrummet.
8 svar · 4,2k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: Jag gjorde precis några mätningar, avståndet mellan plattorna och tröskeln ligger mellan 15-17 mm. Lägger jag vattpasset i våg från plattorna vis tröskeln får jag drygt 20 mm ner till brunnen. Känns det inte lite tight med uppvik? [bild] [bild] [bild]
7 svar · 3,3k läst
·
Kramla
Kramla: Hej! Hur har det gått, fått tag i klinkerram? Eller är det redan klart med golvläggningen:-)
4 svar · 5,4k läst
·
R
Rolle85: [citat] Jag kan bara förmedla det BKR förmedlat till mig vad gäller kravet om bakomliggande plyfa. Vid 30cc reglar finns inget krav enligt dem. Däremot håller jag med om att ska man bygga med plyfa ska man ju gå på 15mm för att kunna få tillräckligt mycket att dra fast skruv i för tex kommod och övrigt om man inte tänkt att man ska dra fast detta i en tjock regel. Plyfa ger ju friare
23 svar · 7,6k läst
·
raveper
raveper: Tätskiktet skall ju vara tätt såklart. Men det torkar ju inte fortare för det.
10 svar · 2,9k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Hade otur när jag tänkte ikväll märker jag, mycket på jobb just nu? Kollega som håller på att krascha eller nåt och det berör mig djupt :-( Det där med luckornas hängning finns tydligen lite av varje, hade jag inte koll på. Tidigare har det bara varit H-hängt iaf. Och så skrev jag fel om dörren, det är ju höger den är och vänster den bör vara Varför ritar du duschen som ett
3 svar · 9,9k läst
·
MathiasS
MathiasS: Ja kanske......
14 svar · 6,2k läst
·
thomas33
thomas33: Enkla svaret: Ett svajigt golv som riskerar att inte förbli tätt...
8 svar · 1,6k läst
D
dt33: Har en FM Mattsson Sarona Vaska dusch som installerades av min hyresvärd. http://www.fmmattsson.se/vara-produkter/duschar/sarona/duschset/sarona-vaska/ Har köpt mig ett "dusch tak": http://www.banggood.com/Rotatable-Stainless-Steel-Top-Rainfall-Pressure-Shower-Head-Set-With-Hose-And-Steering-Holder-p-1022490.html Eftersom jag bor i hyreslägenhet och vill inte borra hål i väggen för sätta
0 svar · 2,1k läst
M
Marcussjogren: [citat] Ah förlåt, jag måste ha missförstått. Jag trodde det fylldes upp till den mängd man har när man badar.
13 svar · 3,1k läst
H
huggan: Vad vill du säga?
1 svar · 557 läst
W
wuditlooklike: Nu har renoveringen varit klar ett tag och jag undrar om man får bli behandlad på detta sätt. Har så sjukt svårt att förstå att ett badrum på 2 kvm kan gå över tiden med 3 veckor samt ha en firma vars projektledning är så svåra att få tag i. Skulle någon fråga om de var bra skulle jag aldrig i livet rekomendera denna firma. Tycker fortfarande att den summan jag fick tillbaka är
15 svar · 2,7k läst
D
Danne_83: Ifall några andra funderar på detta kan jag skriva hur jag fortskred. Rådfrågade några fuktsakkunniga och det var många parametrar att ta hänsyn till. Summa summarum så var det nog i mitt fall lämpligt att skippa tätskiktet på ena sidan och bara lägga en primer innan kakling vilket jag också gjorde. Jag lyfte min oro att ångfukt skulle ta sig via den otätskiktade sidan av
4 svar · 7,2k läst
·
H
huggan: Kakel/klinkers eller plastmatta?
1 svar · 2,0k läst
·
M
mr_dan: Där ser man, Kiilto Floorfix kan vara lämplig att spackla ojämnheter upp till 10mm står det i bruksanvisningen :) Där blev jag gladare :)
3 svar · 2,1k läst
·
S
Stefan1972: usch vad bortskämt det är nuförtiden. När jag la in matta i mitt första badrum jag gjorde vägrade mattläggaren göra det om jag inte fixade tröskeln. Det vart till att fräsa så gott det gick med en cirkelsåg och det var inte så lätt....
7 svar · 1,8k läst
·
A
AndersS: Eller så får man byta till inbyggd tank som inte kondenserar, men det kostar ca 2000:- för den billigaste av den modellen. Fick göra så i fritidshuset, men då var det sommartid som problemen uppstod med hög luftfuktighet och kallt brunnsvatten, samt en gammal toastol.
8 svar · 3,8k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Byt karl.
9 svar · 18,5k läst
·
M
mkling: Det är ganska exakt så som vi också har haft tankarna, just nu snurrar det i huvudet på om man skall ha en fast dushvägg, eller rörliga glasdörrar. med rörliga glasdörrar så blir det ju lite mer plats när dom är 'stängda', men det känns också som att det är större risk att det blir mer 'spillvatten' på golvet än om man har en fast vägg. det är alltig lite jobbigt att sätta
3 svar · 2,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: Följ anvisningen i våtrumsvägg 2012 så gör du inget fel.
12 svar · 1,6k läst
GIX
GIX: Hur gick det?
160 svar · 81,2k läst
·
A
Adam F: [citat] Och om man gillar känslan av att anatomin hänger ner i vattnet...
111 svar · 40,2k läst
anders07
anders07: Det fungerar också bra att skjuta en glasskiva i en skena, plast eller aluminium. Det finns speciella glidlister som man lägger i botten på skenan. Finns på vanliga glasmästerier.
2 svar · 2,0k läst
·
A
abel48: Ok tack då vet jag. Men tänkte nu att de kanske vore bra med osb bakom gipsen i fall man ska fästa nått i väggarna. Mvh Anders
2 svar · 1,8k läst
M
mlkjhr: Ser lite tveksamt ut att placera stolen så där. Är måtten på badkaret och rummet riktiga så kanske det inte går att ställa in badkaret så där? Det går inte att vrida karet någonstans så vitt jag kan se. Kom på att det nog går att vrida karet rätt i och med att nedre delen är mycket mindre när frontplåten är borta men diagonalmåttet borde kollas så det inte blir en otrevlig
8 svar · 4,0k läst
·
L
Lindamyz: Hej alla kloka, Jag håller på att planera en badrumsrenovering och har fundeirngar kring vilket typ av ytskickt vi kan ha i badrummet. Rummet har idag betongväggar och golv, så vi skall regla upp alla läggar och isolera. I en del av rummet skall vi ha Fibo tresbo våtrumsskivor ( se skiss). I resten av rummet skulle vi vilja ha en vägg som ser ut som en vanlig målad vägg ( helst utan
0 svar · 3,5k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Varför göra något ö.h.t? Låt trallen ligga där eller lägg dit ny tjockare så slipper ni onödigt arbete.
7 svar · 1,8k läst
G
gaia: för att undvika det i fortsättningen skulle jag råda dej att byta tvättpulver till en flytande tvättmedel. Zeoliter finns i så gott som i alla för oss tillgängliga tvättpulver. Zeoliter är ej lösliga i vatten och kommer alltid att gegga här och där och skapa en perfekt grogrund för en mikrobiologisk illa luktande påväxt. Och nej jag har inga aktier i flyttande tvättmedel :). Blev
2 svar · 7,7k läst
·
Q
quayle: Tack för svaret. Nej, då jag frågar om det är okej att montera stosen före flytspackling. Enligt monteringsanvisningar ska stosen monteras före tätskikt, så att tätskiktet överlappar flänsen. I mitt fall skulle tätskiktet hamna högre upp mot stosen.
2 svar · 2,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.