Nyinflyttade i första huset, i ena badrummet som är på ca. 3-3,5m² med dusch sitter en äldre PAX 130. Vi tycker att ventilationen är otillräcklig då väggar och fönstret blir immiga samt även spegeln. Att fönstret blir fuktigt kan jag köpa med tanke på temperaturskillnaden. Det finns ingen springa under dörren in till badrummet, däremot ett visst mellanrum vid (halva) sidan av dörren, se bild nedan.
Är lösningen en kraftigare/nyare fläkt eller bör det vara en springa mellan dörren och tröskeln nedtill?
Är lösningen en kraftigare/nyare fläkt eller bör det vara en springa mellan dörren och tröskeln nedtill?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Fläkten är inte placerad över duschen utan cirka 1m vid sidan av, direkt över dörren istället. Jag kommer testa att ha dörren på glänt och se om det hjälper, även se över ventilationskanalen om den behöver rensas.
Det jag är mest orolig över är att fukten som sätter sig vid och på fönstret ska stanna kvar där och leta sig ner i karmen och bågen, det är inget alternativ att stå och torka av med papper varenda gång man duschat.
Det jag är mest orolig över är att fukten som sätter sig vid och på fönstret ska stanna kvar där och leta sig ner i karmen och bågen, det är inget alternativ att stå och torka av med papper varenda gång man duschat.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden