Byggahus.se

TIPS MOTTAGES: Kakel och detaljer

1. D
    Medlem · 9 inlägg

David Velin

Medlem
    Hej alla i forumet.

Vi ska bygga nytt badrum och har hittat detta (se bild) på nätet som vi vill kopiera.

Vi har varit runt på nätet och 5 olika kakelleverantörer för att hitta detta kakel. Storleken beräknar jag vara runt 7x7 för varje platta. Vet inte om det finns så stora mosaikplattor men hittar inget av vardera.

Hade varit väldigt tacksam om någon kunde bidra till en leverantör som har stort sortiment eller om någon sett detta. Dessutom får ni gärna komma med tips på liknande kran och blandare.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Ska?rmavbild 2017-03-30 kl. 20.23.39.png

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Ska?rmavbild 2017-03-30 kl. 20.01.16.png

Färgen är rosa med inslag av aprikos/rost-färg.

Tack på förhand!

2. B
    Medlem · Stockholms län · 22 061 inlägg

BirgitS

Medlem
    Plattorna är nog mindre för om de vore 7 cm skulle skivan med handfatet vara över 2 m lång och höjden ovanför handfatet 1,75 m. Jag gissar på 5 cm + fog för då blir själva handfatet knappt 60 cm vilket är normalt.

I Ulvsunda industriområde i västra Stockholm finns åtminstone Konradradssons kakel, Höganäs kakelcenter, Kakelpalatzet, Kakeldax och Kakelhörnan.

• Laddar…
  3. Jonatan79
    Hobbysnickare · Stockholm · 9 354 inlägg

Jonatan79

Hobbysnickare
    Aldrig sett den varianten tidigare. Hoppas ni har tålamod att tvätta fogarna ofta :(

• Laddar…
  4. D
    Medlem · 9 inlägg

David Velin

Medlem
    Tack hjälpen "BirgitS".

Vi bor i Borås så det är lite väl långt att åka men jag kan ju testa att höra av mig till dem.

Tar gärna fler tips om det är någon som har.

5. B
    Medlem · Stockholms län · 22 061 inlägg

BirgitS

Medlem
    En del av dem är kedjor med flera butiker så de kan finnas i Göteborgstrakten också. Om du på någon av deras webbplatser hittar något intressant och just den inte finns i Göteborg kan du ju höra dig för om leverantör så kanske kaklet distribueras via någon annan butik också. Det blir väl rätt dyrt att frakta kakel till ett helt badrum.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.