janwide
Lägger nya avloppsrör i badrummet. Sedan kommer det att bli våtrumsmatta på detta. Vilken betong ska jag gjuta igen golvet med innan flytspackling? Funkar det med vanlig finbetong eller ska det till någon specialprodukt för att få kortare torktid?
När jag la klinker i ett annat badrum var det viktigt med rätt slipsats för att få snabbare torktid och för att undvika krympning men vad gäller vid matta?
Hål i ett betonggolv med nya avloppsrör och en uppriven del, bredvid en borrhammare och sammansprängda bitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag körde med EPS cement (y)

• Gilla
janwide
  • Laddar…
janwide
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Jag körde med EPS cement (y)
Ja, det är nog ett bra val. Men flytspacklet måste väll på inom typ 3 dagar för att det ska bli bra?

Skulle köra med rotbetong, typ Ardex 31 mix, kan lägga lite lecakulor som grund, sen resten bruk.Då behöver du inte bekymra dig för torktid, en finspackling innan mattan bara..

• Gilla
janwide
  • Laddar…
T
janwide janwide skrev:
Ja, det är nog ett bra val. Men flytspacklet måste väll på inom typ 3 dagar för att det ska bli bra?
Ja, eller så kan du prima EPS:n så håller den sig längre. Annars gör du det enkelt för dig och gjuter igen med Kiilto 60 istället.

• Gilla
janwide
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.