1 443 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Täta rörgenomföring innan tätskikt
Vår badrumsrenovering börjar närma sig momentet då en firma ska sätta dit tätskikt och jag är lite osäker på sista förberedelserna innan de kommer. Vi har 15mm plywood och sen 12mm våtrumsgips. Hålen i gipsen har blivit lite för stora så att det inte är mindre än 2mm glipa mellan rör-i-röret och gipsskivan.
Så nu funderar jag på om jag bör använda någon mjukfog (latex antar jag) för att göra glipan mindre, eller ska jag spackla med cementbaserat spackel?
Eller ska jag göra som firman som ska tätskikta och kakla tycker - låta det vara? Det är ändå inte många millimeter fel.
Bonusfråga: Kan man använda silikon för att täta golvspringor innan flytspackel eller är det bättre med latex?
Så nu funderar jag på om jag bör använda någon mjukfog (latex antar jag) för att göra glipan mindre, eller ska jag spackla med cementbaserat spackel?
Eller ska jag göra som firman som ska tätskikta och kakla tycker - låta det vara? Det är ändå inte många millimeter fel.
Bonusfråga: Kan man använda silikon för att täta golvspringor innan flytspackel eller är det bättre med latex?
Det spelar ingen roll vad du använder och så länge hålen inte är mycket större, låt det vara.
Gällande tätningen spelar det inte heller någon större roll. Använd det du har. Var noga så du inte missar nåt.
Gällande tätningen spelar det inte heller någon större roll. Använd det du har. Var noga så du inte missar nåt.
Det svaret gillade jag!F falkn skrev:
Man blir ju lite nojjig bara, det står tydligt i Säkert Vatten att det ska vara mindre än 2mm
Klicka här för att svara