Hej!
Köpt en badkarsblandare och ett separat blandarfäste 150cc till 40cc då jag har utanpåliggande rör.

Problemet är nu att de inte passar. Badkarsblandare verkar ha typ 150,1 cm mellan gängorna vilket för att det inte passar.

Finns det något att göra här eller är jag rökt?
 
Dom där är väl oftast om man ska gå från 150 till 160 CC. Jag behöver typ 150 CC till 151cc
 
Är blandaren 160 cc,
Ibland kan man behöva trycka till blandarfästets anslutning så att gängorna tar
 
S Sir johannes skrev:
Jag behöver typ 150 CC till 151cc
Ber om ursäkt , dom går inte, läste lite snabbt, utvändiga rör är klamrade. lossa dom så dom kommer att bli nästan lösa, skruva dit blandaren och sedan dra till fästena så blir det nog bra.
 
J jonaserik skrev:
Ber om ursäkt , dom går inte, läste lite snabbt, utvändiga rör är klamrade. lossa dom så dom kommer att bli nästan lösa, skruva dit blandaren och sedan dra till fästena så blir det nog bra.
Rören är lungt. Är blandarfästet till blandaren som är problemet.
 
Roger Simonsson Roger Simonsson skrev:
Är blandaren 160 cc,
Ibland kan man behöva trycka till blandarfästets anslutning så att gängorna tar
Blandaren ska vara 150cc. Den är dock utan märke så säkert nån chinaskit. Blandarfästet är också 150 cc
 
S Sir johannes skrev:
Blandaren ska vara 150cc. Den är dock utan märke så säkert nån chinaskit. Blandarfästet är också 150 cc
Går det att trycka dit blandaren så konorna går in, var det bara någon 1/10 del så kan det gå att tvinga, kolla först att gängorna stämmer, det gör du med att gänga ett fäste på blandaren
 
J jonaserik skrev:
Går det att trycka dit blandaren så konorna går in, var det bara någon 1/10 del så kan det gå att tvinga, kolla först att gängorna stämmer, det gör du med att gänga ett fäste på blandaren
Det går, men vet inte om jag vågar dra till. Känns som gängorna kommer paja eller att det kommer läcka
 
J jonaserik skrev:
Går det att trycka dit blandaren så konorna går in, var det bara någon 1/10 del så kan det gå att tvinga, kolla först att gängorna stämmer, det gör du med att gänga ett fäste på blandaren
Det går, men vet inte om jag vågar dra till. Känns som gängorna kommer paja eller att det kommer läcka
 
Passar gängorna, har du kunnat mäta riktigt med måtten.
 
S Sir johannes skrev:
Blandaren ska vara 150cc. Den är dock utan märke så säkert nån chinaskit. Blandarfästet är också 150 cc
Då är det kanske läge att köpa en ny blandare så slipper du andra problem framöver också. Just blandare ska man inte kompromissa med...
 
H Haladria skrev:
Då är det kanske läge att köpa en ny blandare så slipper du andra problem framöver också. Just blandare ska man inte kompromissa med...
Känns lite så
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.