915 läst ·
2 svar
915 läst
2 svar
ersättning badrum
Medlem
· västra götaland
· 22 inlägg
Hejsan,
jag har 5 kvadrat badrum.
Fått en fuktskada och snackat med försäkringsbolag.
Enligt dom så står dom för skador bakom ytskikt och min arbetstid.
cirka 11 kvadrat vägg som är skadad, som måste ha nytt material bakom ytskikt.
bjälklag skadat cirka 2 kvadrat.
Frågan är vad jag ska begära i kontantreglering?
Har lite svårt att veta vad jag kan begära. Har sagt att jag kan göra jobbet själv.
Som jag förstått det så får jag för arbetstid samt material bakom ytskikt på den skadade arean
rivning, återuppbyggnad, transport, avfall osv.
Antar att jag bara får för det material/jobb som innefattar dom skadade väggarna och bjälklaget?
Jag byter ju ut hela bjälklaget och inte bara dom skadade delarna.
Nån som varit med om liknande eller har idéer vad som kan vara rimligt att begära?
Mvh Jonte
jag har 5 kvadrat badrum.
Fått en fuktskada och snackat med försäkringsbolag.
Enligt dom så står dom för skador bakom ytskikt och min arbetstid.
cirka 11 kvadrat vägg som är skadad, som måste ha nytt material bakom ytskikt.
bjälklag skadat cirka 2 kvadrat.
Frågan är vad jag ska begära i kontantreglering?
Har lite svårt att veta vad jag kan begära. Har sagt att jag kan göra jobbet själv.
Som jag förstått det så får jag för arbetstid samt material bakom ytskikt på den skadade arean
rivning, återuppbyggnad, transport, avfall osv.
Antar att jag bara får för det material/jobb som innefattar dom skadade väggarna och bjälklaget?
Jag byter ju ut hela bjälklaget och inte bara dom skadade delarna.
Nån som varit med om liknande eller har idéer vad som kan vara rimligt att begära?
Mvh Jonte
Svår fråga ...
Kanske man kan vända på frågan, hur mycket är fsk-bolaget villiga att ge i ersättning, du kan ju ställa frågan till dom och se vad dom vill ge.
Ska du räkna din arbetstid, så gör en grov uppskattning, dubbla sedan dom timmarna så hamnar du nog i rätt härad. Som amatör underskattar man alltid grovt hur lång tid ett jobb tar.
Kanske du kan få en grov offert från någon firma, så har du ju något att utgå ifrån.
Kanske man kan vända på frågan, hur mycket är fsk-bolaget villiga att ge i ersättning, du kan ju ställa frågan till dom och se vad dom vill ge.
Ska du räkna din arbetstid, så gör en grov uppskattning, dubbla sedan dom timmarna så hamnar du nog i rätt härad. Som amatör underskattar man alltid grovt hur lång tid ett jobb tar.
Kanske du kan få en grov offert från någon firma, så har du ju något att utgå ifrån.
Medlem
· västra götaland
· 22 inlägg
Mats-S skrev:
Svår fråga ...
Kanske man kan vända på frågan, hur mycket är fsk-bolaget villiga att ge i ersättning, du kan ju ställa frågan till dom och se vad dom vill ge.
Ska du räkna din arbetstid, så gör en grov uppskattning, dubbla sedan dom timmarna så hamnar du nog i rätt härad. Som amatör underskattar man alltid grovt hur lång tid ett jobb tar.
Kanske du kan få en grov offert från någon firma, så har du ju något att utgå ifrån.
tackar..
Återkom med skadekostnad svarade dom i mail.
Jag har gjort en uppskattning och skickat in den.
Skrev även att om dom tycker den är sned så får dom skicka ut nån som räknar på det.
Klicka här för att svara