Taket är sänkt minst 5cm.
Väggen ser ut att vara påbyggd också.
Ett sätt är att såga upp ett hål i taket, tillräckligt stort så att det går att få dit ett frånluftsdon.
Hålet får man bygga igen på sidorna upp mot gamla taket eller en ny takbit just över hålet.
Det kan även gå att bygga en ”låda” som förskjuter hålet så att ett frånluftsdon får plats.
Väggen ser ut att vara påbyggd också.
Ett sätt är att såga upp ett hål i taket, tillräckligt stort så att det går att få dit ett frånluftsdon.
Hålet får man bygga igen på sidorna upp mot gamla taket eller en ny takbit just över hålet.
Det kan även gå att bygga en ”låda” som förskjuter hålet så att ett frånluftsdon får plats.
Tusen tack för svar!
Om jag sågar upp i taket skulle det kunna bli ett problem tror du? Menar då med föreningen.
Vi hade nämligen bara en galler framför och trodde vi hqde gjort rätt, sen var BRF här idag och skulle kolla en annan sak och fick syn på detta och sa att det akut måste fixas. Vill liksom inte göra fel igen
Om jag sågar upp i taket skulle det kunna bli ett problem tror du? Menar då med föreningen.
Vi hade nämligen bara en galler framför och trodde vi hqde gjort rätt, sen var BRF här idag och skulle kolla en annan sak och fick syn på detta och sa att det akut måste fixas. Vill liksom inte göra fel igen
Demmpa skrev:
Taket är sänkt minst 5cm.
Väggen ser ut att vara påbyggd också.
Ett sätt är att såga upp ett hål i taket, tillräckligt stort så att det går att få dit ett frånluftsdon.
Hålet får man bygga igen på sidorna upp mot gamla taket eller en ny takbit just över hålet.
Det kan även gå att bygga en ”låda” som förskjuter hålet så att ett frånluftsdon får plats.
På vilket sätt skulle det kunna vara akut? Vad satt där innan?E edem123 skrev:Tusen tack för svar!
Om jag sågar upp i taket skulle det kunna bli ett problem tror du? Menar då med föreningen.
Vi hade nämligen bara en galler framför och trodde vi hqde gjort rätt, sen var BRF här idag och skulle kolla en annan sak och fick syn på detta och sa att det akut måste fixas. Vill liksom inte göra fel igen
Ventilation i en bostadsrätt kan vara en het potatis. Ofta är det problem med igensatta ventiler och minskad ventilation. Här är det uppenbart tvärtom.
Kanske är man rädd för någon obalans i vent.systemet.
Att såga upp taket för att få dit en ventil låter lite over-kill. Köp en ventil och försök anpassa den efter taket istället. (som MrJay visar).
Kanske är man rädd för någon obalans i vent.systemet.
Att såga upp taket för att få dit en ventil låter lite over-kill. Köp en ventil och försök anpassa den efter taket istället. (som MrJay visar).
Klicka här för att svara


