2 358 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
”Bara” byta golv/vägg i badrum
Hej!
Jag har nyligen köpt en nyproduktion med inflytt senare iår. Hela lägenheten är perfekt förutom badrummet... Skulle vilja byta ut golvet och väggarna, men går det? Har googlat och googlat utan något konkret svar. I alla kalkyler så har man räknat med en massa annat och slutpriserna landar uppemot 100k. Så mycket ska det väl inte kosta att byta vägg och golv?
Ett alternativ jag har tänkt på är microcement. Det ska vad jag förstår det som vara ett billigare alternativ, då man kan applicera det på golv o vägg som man redan har utan att behöva riva bort en massa!
Jag har nyligen köpt en nyproduktion med inflytt senare iår. Hela lägenheten är perfekt förutom badrummet... Skulle vilja byta ut golvet och väggarna, men går det? Har googlat och googlat utan något konkret svar. I alla kalkyler så har man räknat med en massa annat och slutpriserna landar uppemot 100k. Så mycket ska det väl inte kosta att byta vägg och golv?
Ett alternativ jag har tänkt på är microcement. Det ska vad jag förstår det som vara ett billigare alternativ, då man kan applicera det på golv o vägg som man redan har utan att behöva riva bort en massa!
Det du verkar vilja göra är att renovera badrummet, men behålla inredningen som toalett, handfat/kommod, osv. Det kostar som en badrumsrenovering, förutom inköp av inredning som du kan dra bort kostnaden för. Du är nog uppe i minst hundra tusen, mer i en större stad, såvida du inte tänkte dig matta på golvet och väggarna.
Du har rätt i vad jag vill göra. 100k+ alltså fy fan1 16386 skrev:Det du verkar vilja göra är att renovera badrummet, men behålla inredningen som toalett, handfat/kommod, osv. Det kostar som en badrumsrenovering, förutom inköp av inredning som du kan dra bort kostnaden för. Du är nog uppe i minst hundra tusen, mer i en större stad, såvida du inte tänkte dig matta på golvet och väggarna.
För att kunna ge ett bättre svar får du nog skriva vad det är för väggar och golv nu och vad du skulle vilja ha.
Det går ju t.ex. att sätta ett till lager kakel. Men låter som kapitalförstöring hur du än gör om det redan är nytt.
Det går ju t.ex. att sätta ett till lager kakel. Men låter som kapitalförstöring hur du än gör om det redan är nytt.
Klicka här för att svara